Melkweg, Amsterdam
Bands (3) Wie gingen er (6) Recensies (4)

Recensies door leden

Gepost door: ricdickulous Gepost: 04-02-05 07:52:35
Wie dit leest en er niet heen geweest is...... goddamn jullie hebben iets groots gemist. Wat een retevette show gisteren!!!
Gepost door: punk2000ad Gepost: 04-02-05 14:39:46
Als eerste band vanavond traden aan Roses Are Red. Voor het eerst in Nederland en - zoals alle bandjes die hier voor het eerst zijn - zo blij dat we er waren om ze te zien. Voor hardcore begrippen hadden ze - het leken bijna echt líedjes - een uitermate lichtverteerbaar repertoire, en met het veelvuldig headbangen en rondzwaaien van de instrumenten door de beide gitaristen en de bassist en het heen-en-weer geren over het podium door iedereen behalve de drummer kon je ook het grote enthousiasme niet ontkennen. Het enige minpunt was het gebrek aan dynamiek in de show, waardoor - als je onbekend bent met het oeuvre - op den duur alles toch weer op elkaar gaat lijken.
Gebrek aan dynamiek gold helaas ook voor the Hurt Process, hoewel hun nummers toch beduidend meer op hardcore leken zoals ik het gewend ben. Ook hier dezelfde acrobatische fratsen met de gitaren als bij Roses Are Red. Alleen jammer van de zanger. Zijn broek half op zijn kont, zodat zijn onderfuik ter grootte van de Alpha op Lowlands goed te zien was, zal me dat toch wel wat nachtrust kunnen gaan kosten.
Toen daarna Underoath begon, stond ik te kijken van zowel het gebruik van keyboards, als - bleek later - een sampler. Deze twee zouden later ook - in een elektronisch onderonsje - het enige muzikale lichtpuntje voor mij betekenen. Verder was het zó een ongelooflijke meuk, dat de interesse na iets meer dan tien minuten al helemaal weg was. Toen ze tegen het einde van de show dan óók nog eens gingen lopen peeuwen over "Jesus loves you", wist ik het zeker... Opzouten met je bende! Het enige leuke aan Underoath had niets met muziek te maken. Het was de jongen naast me, die - als enige die avond - er even een stagedive tussendoor dacht te kunnen proppen. Hij kwam terug met een chagrijnig gezicht. Hij had zijn hoofd gestoten en ging de rest van het concert zielig lopen doen bij zijn vriendin omdat het pijn deed. Muzikaal gezien een anticlimax van verder een aardige avond.
Gepost door: dono Gepost: 04-02-05 17:30:38
Ik wil ff beginne met te zegge dat alle drie de bands echt gruwelijke performances gaven. Ze waren allemaal super intense en energiek, en sleepte het publiek daar helemaal in mee, waar hardcore optredens echt om gaan.

Ik wou ook nog ff reageren op die nerd die de eerste recensie heeft geschreven. Je hebt geen fakkin idee waar j het over hebt, je weet niks, je bent niks. Ga niet praten over iets waar j geen verstand van hebt...je recensie zuigt, je weet niet waar post-hardcore om gaat, ga lekker naar je kut avril lavin concertjes en cdtjes want j hoort hier gewoon duidelijk niet thuis. Als j het zo kut vind waarom ga j er dan uberhaupt heen. Je ben duidelijk nog nooit naar een punk concert geweest...als t wel zo is dan weet je wel dat alles knal hard staat, en als j daar niet tegen kan ga dan niet lopen huilen erover hier.

Ik zweer als ik j ooit tegen kom ik maak j af kereltje. hoe zag j eruit ik wil ff weten wie je was en waar j stond..
Gepost door: hanseyhavok Gepost: 04-02-05 17:50:16
de recensie van dono deed me erg goed wat een bikkel hahahahah