Forum

Forum - Muzikanten - De waarheid over sid vicious

De waarheid over sid vicious
Gepost door: skalto1 gepost: 29-02-2012 20:51:04
http://www.youtube.com/watch?v=tcEsmqtU10Y&feature=fvst
Gepost door: noorandthestooges gepost: 01-03-2012 08:23:05
nice
Gepost door: yoghurtpunk gepost: 01-03-2012 17:24:51
Ooit een docu gezien over zijn laatste 24 uur en toen kreeg ik sterk de indruk dat al zijn vrienden die nog in leven waren hun gehele leven nog meer gebruikt hadden dan hij toen. Ik denk niet echt dat er veel meer te vertellen valt over hem dan menig internetpagina beschrijft en daar is veel mee gezegd. Het was een junk die nooit een nummer compleet heeft gespeeld.
Gepost door: nero gepost: 08-03-2013 19:32:00
Ik heb hem wel nummers volledig zien spelen, alleen niet erg goed. Let wel de Pistols waren meer getransformeerd naar een gimmick dan dat ze nog een echte band waren door Malcolm McLaren, de softere Glen Matlock pastte daar zeker niet meer in, er kon veel geld gemaakt worden en met hun ene album als band zijnde was alle kruid ook wel zo'n beetje verschoten, dus McLaren heeft er zo'n beetje alles uitgehaald wat er te graaien viel. Het was ook niet vreemd dat de eerste generatie punks (waar ik ook onder val) heroine gebruikte, we waren immers een nihilistische generatie zagen geen toekomst en hadden de overtuiging nooit oud te worden, en zo leefden we er ook naar. De bom zal zowiezo vallen, dat dit niet gebeurde was een raadsel. Een groot aantal punks gingen ten onder aan drugs maar buiten de punks om stierven er toen ook een heleboel anderen ook aan (de te zuivere) heroine. Sid was gewoon een bruikbare aanvulling voor de bands image, maar misschien als bassist niet op zijn plaats. Hij drumde geloof ik ook nog bij The Banshees, ik weet niet hoe hij daar in was, er waren meer roddels over de Bromley Contingent dan waarheden. Punk heeft een open karakter m.a.w. je hoeft geen muzikant te zijn om in een band te kunnen/mogen spelen daarmee mag men vind ik Sid nooit verwijten maken, er is geen mogelijkheid tot een weerwoord en hij heeft ook niet de tijd gehad om zich te kunnen ontplooien als bassist zijnde. Ik heb meerdere mensen net zo slecht zien spelen als hij maar daar klaagde men nooit over. Heroine is een killer drug pur sang, alleen als je moeder en je vriendin ook al junks zijn en je onder spanning staat kan er veel mis gaan. Ik ga dan ook niet mee om iemand die vanwege wat voor omstandigheden dan ook de dood gezocht heeft aan te vallen op zijn/haar gemis aan kwaliteiten, misschien had hij stukken beter kunnen worden maar drugs en een instrument spelen gaat niet samen, en die dagen waren dan ook anders dan nu.
Gepost door: nero gepost: 08-03-2013 19:33:36
PS de video is niet meer online dus ik ga ervan uit dat het hier om Sid Vicious moet gaan?
Gepost door: gerrit gepost: 08-03-2013 20:07:40
nu wel van de heroine af?
Gepost door: nero gepost: 08-03-2013 20:27:02
gerrit als die vraag aan mij is: Nee zelf gebruik ik niet, de reden dat ik nog steeds leef denk ik :-p
Gepost door: bartchaos gepost: 08-03-2013 20:56:31
Ik ben het wel met je eens. Hij was 21 toen hij het hoekje om ging. 21.
Gepost door: toeter gepost: 09-03-2013 12:15:32
Gepost door nero op 08-03-2013 19:32:00drugs en een instrument spelen gaat niet samen, en die dagen waren dan ook anders dan nu.

ik weet niet maar zowat alle grote bands op deze aarde zijn drugsgebruikers, en zowat alle grote gitaristen hadden dit probleem dus denk niet dat deze ene zin klopt.
Al moet ik er bij zeggen dat al die grote bands ten onder zijn gegaan op de Stones na maar dat is niet meer wat het is geweest,
Dus dan klopt de zin eigelijk weer wel whatever haha

Gepost door: aapjan gepost: 09-03-2013 15:50:42
Iggy Pop loopt ook nog steeds rond...
Gepost door: nero gepost: 09-03-2013 22:46:32
was eigenlijk niet volledig met wat ik bedoelde, je kunt niet dronken, knetter stoned of high bas spelen, ben zelf gitarist en bezopen en gitaar spelen is geen goeie combi , dat geldt ook voor bas, je ritme raakt de weg kwijt en je concentratie, maar er zullen misschien wel talenten zijn die dat wel onder de knie hebben , speed zal misschien wel weer gaan, heroine, lsd etc. haalt je weg uit deze wereld. Als Vicious achter het podium tijdens concerten een shot zette, zette een roadie meteen zijn amp uit, zo ging dat toen. Hij stond er helaas voor het plaatje, want heftig was hij wel, Iggy, Lemmy en Richards hebben dezelfde vader dat kan niet anders, ze leefden als beesten en nog steeds, officieël hadden ze al 40 jaar dood moeten zijn , ergens moet er een gen bij hun zijn dat het lichaam nooit kan overlijden, en als ze wel gaan zijn we nog verwonderd ook. BTW ik denk dat ze qua leeftijd elkaar ook weinig doen, Lemmy speelde voor Mötorhead (gawd how I fucking love them) al in Hawkind wat een progessieve hippierockband was. Halen we alle geestverruimende middelen overigens weg heb je meteen 80% minder klassiekers gehad als Gimme Shelter, White Rabbit, In a gada vida, die zijn allen ontstaan onder invloed van LSD , onder invloed spelen echter is een heel ander verhaal, dat kan je beter na je concert dronken oid worden, dan heeft je publiek ook nog wat aan hun avond gehad. Was één keer zo dronken dat ik met gitaar en al van zo'n kutpodium viel, met mijn kaak op m'n gitaar, en-passant klapte de amp ook nog eens op de grond, bek onder het bloed en drie tanden links los, niet zo'n goed idee om de hele middag halve liters Fosters te zuipen achteraf dus
Gepost door: parasite gepost: 20-04-2013 12:50:26
Hippies

Dit topic is gesloten je kunt niet meer reageren.
Terug naar het Muzikanten-forum.

© copyright 2002 - 2019 Punx.nl - Gebruikersovereenkomst - Adverteren - Contact - Crew