Forum

Forum - Algemeen - Boekentopic

[1] [2] [3] [4]
Boekentopic
Gepost door: gerrit gepost: 06-02-2008 15:13:07
Gepost door 6spyker9 op 06-02 om 13:53Nooit in het Nederlands gelezen, maar de essentie moet toch het zelfde zijn? Gek!

in het engels ook een poging gewaagd omdat iemand zei dat het dan wel tof zou zijn, ook niet te doen.
Gepost door: jelleonparole gepost: 06-02-2008 15:18:50
Gepost door justshutup op 06-02 om 01:26Het zijn net mensen, van Joris Luyendijk. Beelden uit het Midden-Oosten.

Een boek over hoe de media en de journalistiek te werk gaat. Met name over zijn werk in het Midden-Oosten. Ik ben nog maar op een kwart, maar het heeft me nu al geboeid en het leest lekker weg. Eerlijk en ontnuchterend!

"Een assistent kwam binnen, fluisterde de ambassadeur wat in zijn oor en zette CNN aan. We zagen hoe in Bagdad op het Fardoes-plein (Plein van het paradijs) het kolossale standbeeld van Saddam Hussein omver werd getrokken. Juichende Irakezen schreeuwden in de camera, en sloegen met schoenen op het beeld. ‘Thank you mister Bush!’ De presentator sprak plechtig van een ‘historisch moment’: de oorlog was ten einde. De nachtmerrie van Saddam Hussein was achter de rug. Bagdad viert de bevrijding. Met die kop zouden de volgende dag ook de Nederlandse kranten openen.
De ambassadeur zapte naar de Arabische zender Al-Jazira. Die bracht ook het Fardoes-plein, alleen lag in hun montage het accent anders. We zagen op hetzelfde plein Amerikaanse soldaten een Amerikaanse vlag triomfantelijk over het beeld van Saddam gooien. Daarna zagen we koortsachtig overleg en Amerikaanse soldaten die dezelfde vlag weer zo snel mogelijk weghaalden. Vervolgens liet Al-Jazira de juichende Irakezen van CNN zien, maar alleen van veraf gefilmd zodat duidelijk werd hoe weinig mensen eigenlijk op het plein stonden, en dat de meeste van een afstandje toekeken."

Zeker een interessant boek. Toevallig ook pas gelezen. Geeft goed weer wat een gefilterd beeld we hier zien en hebben van de wereld in het algemeen en het midden-oosten in het bijzonder. Naderhand ga je wel iets anders tegen het nieuws aankijken.
Gepost door: marnix gepost: 06-02-2008 15:36:10
Die gast van Lower Class Brats spaart ALLES van A Clockwork Orange en ik heb em ooit mijn NL versie van het boek verkocht/ meegegeven. De film is een classic, maar ik vind het boek (in het nederlands) niet zo indrukwekkend (ondanks dat het boek natuurljik ook een klassieker is)

Zelfs onder ogen gehad de afgelopen weken:
- veel verhalen van Kafka aan het lezen (+ uitleg/ essays erover)
- stukken uit Political Empowerment of Women (die ik maandag terug moet geven en waarvan ik nog hoop het uit te kunnen lezen deze week, maar 't is meer een studie- dan leesboek dus echt lekker lezen doet het niet)
- The Worldly Philosophers (lives/ times/ ideas of great economic thinkers)
- veel teveel saai stukken/ uittreksel voor school nog eens doorgenomen

ik heb "Het Mysterie van Het Kapitaal" klaarliggen en ik wil in de vakantie "Paarden, Zwaarden en Ziektekiemen" onder handen gaan nemen. ZIN AN!
Gepost door: punkiemelanie gepost: 06-02-2008 16:00:08
Gepost door maniax op 05-02 om 23:44Goed boek! Beter dan de film als je het mij vraagt. Maar er zijn 2 versies. 1 met 31 hoofdstukken, de ander met 30. Als je de eerste hebt, denk dan na het 30e hoofdstuk dat het voorbij is. LEG EM NEER. want de 31e verpest het hele boek voor je. ( het kan trouwens zijn dat het 20 ipv 30 hoofdstukken is.) maar boeiend.
't Zijn 3 delen van 7 hoofdstukken, dus totaal 21 hoofdstukken inderdaad. En ik weet dat 't 21e hoofdstuk niet altijd even goed ontvangen wordt, maar ben toch van plan 'm helemaal uit te lezen. Dan maar een eventuele tegenvaller, maar 'k toch wel iets te nieuwschierig naar 'hoe zonde' dat laatste hoofdstuk dan wel niet zou zijn haha.
Gepost door: henk-jan gepost: 06-02-2008 16:16:59
Ik lees echt te weinig. Kan me meestal niet zo lang concentreren. Laatste wat ik heb gelezen is Kuifje -De Scepter van Ottokar, een biografie over Neil Young en een boek met allemaal colums van Theo van Gogh. Meestal lees ik wat op mijn werk in de late uurtjes of op vakantie.
Gepost door: jelleonparole gepost: 06-02-2008 17:21:55
Hehe, dat 'het zijn net mensen' boek is ook een van de weinige boeken die ik in de afgelopen jaren gelezen heb. En dan nog omdat het moest voor mijn opleiding. Ben ook niet zo'n fan van lezen.
Gepost door: 6spyker9 gepost: 06-02-2008 18:08:37
Gepost door marnix op 06-02 om 15:36Die gast van Lower Class Brats spaart ALLES van A Clockwork Orange en ik heb em ooit mijn NL versie van het boek verkocht/ meegegeven. De film is een classic, maar ik vind het boek (in het nederlands) niet zo indrukwekkend (ondanks dat het boek natuurljik ook een klassieker is)

Zelfs onder ogen gehad de afgelopen weken:
- veel verhalen van Kafka aan het lezen (+ uitleg/ essays erover)
- stukken uit Political Empowerment of Women (die ik maandag terug moet geven en waarvan ik nog hoop het uit te kunnen lezen deze week, maar 't is meer een studie- dan leesboek dus echt lekker lezen doet het niet)
- The Worldly Philosophers (lives/ times/ ideas of great economic thinkers)
- veel teveel saai stukken/ uittreksel voor school nog eens doorgenomen

Paarden, zwaarden en ziektekiemen is echt een verdomd interessant boek.
ik heb "Het Mysterie van Het Kapitaal" klaarliggen en ik wil in de vakantie "Paarden, Zwaarden en Ziektekiemen" onder handen gaan nemen. ZIN AN!

Gepost door: nous gepost: 06-02-2008 18:26:53
Op het moment in meerdere dingen bezig. Onder andere in "bloemlezing uit de Mahabharata", uit nieuwsgierigheid naar het hindoeïsme. Maar de schrijfwijze kan mij niet helemaal boeien. Heb het idee dat het 'dichterlijke'/sierlijke van de oorspronkelijke tekst met de vertaling verdwenen is.

Wat ik zeker wel kan aanraden is "the shock doctrine" van Naomi Klein. Gaat over het vrije markt kapitalisme en hoe dat kapitalisme nu in het kielzog van (natuur)rampen oprukt.
Gepost door: streetpunk0i gepost: 06-02-2008 18:36:15
Gepost door gerrit op 05-02 om 17:30wat lezen we op dit moment?

net uit:

michael moore - stupid white men (grappig geschreven, sommige dingen al wat gedateerd, maar wel vermakelijk)

zeker vermakelijk boek, alleen begon t me een beetje eentonig te worden en tijdje weggelegd maar wel uitgelezen, leuk boek!

verder lees ik veel te weinig, 'vroeger' echt met veel plezier gedaan.
ben nu bezig in Ska'd for life, soort van band biografie van de bassist van the specials. leuk boek
Gepost door: henk-jan gepost: 06-02-2008 18:49:03
Gepost door jelleonparole op 06-02 om 17:21Hehe, dat 'het zijn net mensen' boek is ook een van de weinige boeken die ik in de afgelopen jaren gelezen heb. En dan nog omdat het moest voor mijn opleiding. Ben ook niet zo'n fan van lezen.

Ligt die nog bij ons thuis of niet?
Gepost door: flem gepost: 06-02-2008 19:10:27
ik heb net in alle staten uit van max westerman en nu lees ik het huis achter de moskee mohamed abdola ali baba
Gepost door: basblitzkrieg gepost: 06-02-2008 19:14:39
Portrait of a Lady van Henry James voor school. Saai.
Gepost door: gerrit gepost: 06-02-2008 20:00:58
Gepost door jelleonparole op 06-02 om 17:21Hehe, dat 'het zijn net mensen' boek is ook een van de weinige boeken die ik in de afgelopen jaren gelezen heb. En dan nog omdat het moest voor mijn opleiding. Ben ook niet zo'n fan van lezen.

ben zeker wel fan, maar gaat echt met fases
sinds ik weer met de trein naar het werk toe moet lees ik wel gelijk weer veel meer.
Gepost door: jelleonparole gepost: 07-02-2008 00:11:06
Gepost door henk-jan op 06-02 om 18:49

Ligt die nog bij ons thuis of niet?

Ja die slingert hier ergens rond. Geef 'em je binnenkort wel effe.
Gepost door: brammetje gepost: 07-02-2008 09:06:04
Ik lees alleen in de zomer, dan heb ik meer tijd en kan ik rustig op de vensterbank uit het raam hangen, in het zonnetje lezen.
Gepost door: maniax gepost: 07-02-2008 14:17:44
Gepost door gerrit op 06-02 om 15:13
Gepost door 6spyker9 op 06-02 om 13:53Nooit in het Nederlands gelezen, maar de essentie moet toch het zelfde zijn? Gek!

in het engels ook een poging gewaagd omdat iemand zei dat het dan wel tof zou zijn, ook niet te doen.

ik vond em in het engels wel goed, soms een beetje veel russisch er tussen door maar dat houd je scherp.
moest em trouwens zelfs lezen voor school. dat was een van mn verplichte boeken voor engels..

gisteren begonnen in Seymour: An Introduction van JD Salinger (Catcher in the Rye) over een gast Seymour uit een verhaal in 9 Short Stories ook van hem. Die salinger is echt gewoon gestoord.
Gepost door: defuckingkip gepost: 07-02-2008 21:40:55
beste boek dat ik ooit heb gelezen is .. zogenaamd ik.. zware lectuur in kleine dingetjes gestopt
Gepost door: thedonut gepost: 07-02-2008 21:59:23
k vind nederlandse boeken (nederlands van oorsprong) vaak sowieso al kut, vaak is t veel te traag en langdradig geschreven. Verder heb k de hele Dan Brown serie in t engels gelezen, die waren echt goed, net als the hitchhikers guide to the galaxy. Laatst had k 'gekkenwerk' een of ander vertaald amerikaans boekje gelezen, ook wel lachen.

Meestal lees k in de trein, op t moment zit k ff zonder boek, maar k heb er weer één via email gekregen (korte) dus die mot k nog ff uitprinten.
Gepost door: defuckingkip gepost: 07-02-2008 22:34:32
aleen waar vind je zown boek.. zogenaamd ik ?.. aan google heb je nix bol.com ook al niet...
Gepost door: klaus-wunderlich gepost: 07-02-2008 22:36:18
Enkele favorieten:
De bende van Jan de Lichte door Louis Paul Boon
In De Naam Van De Roos van Umberto Eco (niet te doen)
Honderd Jaar Eenzaamheid van Gabriel Garcia Márquez
Bezonken Rood van Jeroen Brouwers
De Scheepsjongens van Bontekoe van Johan Fabricius
A Clockwork Orange van Anthony Burgess
De Brief Voor De Koning van Tonke Dragt

Mmh, kan niet op een paar titels komen...
[1] [2] [3] [4]
Je kunt alleen reageren als je bent ingelogd.

Terug naar het Algemeen-forum.

© copyright 2002 - 2019 Punx.nl - Gebruikersovereenkomst - Adverteren - Contact - Crew