Forum

Forum - Nieuws&politiek - Fitna

[1] [2] [3] [4]
Fitna
Gepost door: streetpunk0i gepost: 10-02-2008 22:38:52
http://www.ad.nl/binnenland/article2038854.ece
Gepost door: klaus-wunderlich gepost: 10-02-2008 23:21:40
Lekker smeagol, die partijgenoot.

En Fitna klinkt meer als de naam van een sportschool.

Ik ben benieuwd. De halve wereld zal zo wel weer in brand staan zometeen. Om niets, zoals gewoonlijk.
Gepost door: enforcer gepost: 10-02-2008 23:54:13
`t bier en de hapjes staan alvast klaar,
zal me `n rond gezap worden op tv

ff niet met `t vliegtuig gaan en de bus ontwijken en ik ben safe!

stiekem vind ik `t gewoon top vermaak zo`n heibel
Gepost door: enforcer gepost: 10-02-2008 23:54:36
oud hollands circus zoals alleen onze grootouders het hebben gekend...
Gepost door: coldpromises gepost: 10-02-2008 23:58:13
Yes! Geert Wilders heeft weer even wat aandacht van Joran gejat! Hij werd natuurlijk jaloers dat hij nooit meer op de voorpagina stond...

Lekker onboeiend nieuws, hoe zijn film heet. Puur om ervoor te zorgen dat we hem niet vergeten...
Gepost door: enforcer gepost: 11-02-2008 00:23:33
`k denk dat ik, als ik later met `n moslima trouw, onze 2e dochter ook Fitna gaat heten

Gepost door: jelleonparole gepost: 11-02-2008 12:27:02
Jammer dat die film geen Afitna heet. Zou een leuke tegenstelling zijn.
Gepost door: defuckingkip gepost: 11-02-2008 15:30:53
whaha ja nu je het zegt..
Gepost door: casualtyjuul gepost: 03-03-2008 18:35:45
jaa, topic even omhoog, nu de beroemde en beruchtte film af is....

wat vind men er hier van? schande? moet het kunnen, 'maar....?'

ik heb vrij weinig met wilders z'n aanpak, maar als hij wil, kan hij een keihad statement maken naar zowel de gehele westerse wereld, maar ook de islamitische wereld.

als hij nou in de film een uur lang gemonteerde beelden van moslims die handen afhakken, homo's onderdrukken, misschien zelfs vrouwen onderdrukken, ophangingen etc laat zien, gevolgd door een uur lang gemonteerde beelden van de reacties uit afganistan, pakistan etc. (boycotten, ambasades aanvallen, militairen extra bestoken) wanneer hij alleen maar suggereert dat hij met een film een aanklacht wil doen tegen de misstanden uit het eerste uur, die in naam van allah uitgevoerd worden.

dan heeftie hij wat hij wil, namelijk z'n gelijk over de moslim idioten die de koran verkeerd interpreteren, én dat ze aggresief zijn en een bedreiging vormen...

en de moslim wereld kan niet beledigd zijn, want hij heeft immers alleen maar beelden laten zien van moslims zelf. het zou dus een beetje raar zijn als ineens nederlandse ambasades aangevallen worden... en als ze toch de ambasades aan gaan vallen, dan heeft hij weer 'n punt. namelijk dat die gasten een stel mongolen zijn.

iedereen blij toch?

of zijn er verlichte geesten met een andere mening hierover?
Gepost door: klaus-wunderlich gepost: 03-03-2008 18:39:00
Die mensen hebben gewoon een andere cultuur.
Gepost door: klaus-wunderlich gepost: 03-03-2008 18:39:43
QuoteTITEL: FITNA. Begint met FADE IN. Scene: RUSTIGE KAMER IN GEBOUW TWEEDE KAMER. WILDERS OP EEN STOEL, KIJKT RECHT IN DE CAMERA [autocue] WILDERS: Beste Mensen. Ik wil u iets bekennen. De afgelopen maanden heb ik niet gewerkt aan een film. Ik hoefde niets te doen; U heeft 'm gemaakt! Toegegeven, een paar maanden geleden overwoog ik nog om een aanklacht te maken tegen de islam. Maar toen dat plan uitlekte, besloot ik dat niet meer te doen. Geen film zou immers meer kunnen voldoen aan de hoge verwachtingen. Wel liet ik in de media 'het idee' van de film voortleven. En wat zagen we? Woede, boosheid, verontwaardiging. Over een film die er nog niet eens was! De Islam zou beledigd worden, de vrijheid van meningsuiting misbruikt! De Nederlandse werkgeversorganisatie riep mij op om de film niet uit te brengen. Bedrijven in het buitenland zouden namelijk schade ondervinden. Tenslotte riep de premier mij op om 'mijn verantwoordelijkheid' te nemen. Hij vreesde voor aanslagen en rellen in het buitenland.

Ik dank hen allen voor hun bijdragen. Ze toonden aan dat het principe van de vrijheid van meningsuiting, en het recht op geloofskritiek niet diep gaat. Een paar dreigementen, en de kans wat geld te verliezen,was voldoende om op voorhand al in paniek te raken. In plaats dat Balkenende zijn Europese ambtsgenoten had verzocht hem te steunen in het verdedigen van de vrijheden, verspilde hij z'n tijd door een film te veroordelen die hij nog niet eens kende!

Dan de Islam. De Koran, of welk heilig boek dan ook, mag nóóit worden gebruikt om geweld te rechtvaardigen. Oproepen om vrouwen, homo's en andersdenkenden om te brengen of uit te sluiten zijn onaanvaardbaar. Ik heb wel eens gezegd dat die passages uit de boeken moeten worden gescheurd. Doe het zoals u wilt, maar laat uw geloof niet leiden tot haat en uitsluiting. En laat kritiek en vrijdenken toe binnen uw geloof.

Het zal u verbazen, maar ik heb méér respect voor de reactie van een aantal Nederlandse moslims, die stelden 'uitgeshockeerd' te zijn door het debat over de islam. Volgens hen had ik het recht om zo'n film te maken. Ze haalden hun schouders erbij op. Ze zeiden: "Wij interpreteren de Koran echt niet zo letterlijk als Wilders 'm leest.' Prima! Stapje voor stapje worden moslims 'verlicht'. Ik wens méér van dit soort moslims, zowel in binnen als buitenland.

Over het buitenland gesproken. Daar waren ook protesten en demonstraties. Vaak aangewakkerd door dictatoriale politici. Aan die dictators vraag ik: wat verdedigt u eigenlijk? In uw landen komen er nauwelijks nieuwe boeken uit, wordt er veel minder gelezen dan in de rest van de wereld, vlucht 25% van de universitair geschoolden naar het Westen, is het bezit van computers zeer laag en de werkloosheid hoog! Waar een klein, vrij land als Zuid-Korea bijna 20.000 nieuwe uitvindingen per jaar doet, doet de gehele Arabische wereld er minder dan 200! Waar bent u eigenlijk zo trotst op? U verliest op alle punten van de rest van de wereld. Het is geen toeval dat vrije, democratische landen sterker, slimmer, toleranter, veiliger, machtiger, rijker en gelukkiger zijn dan de uwe. De bevolking zou de demonstraties tegen U moeten richten!

Dit filmisch project heb ik 'Fitna' genoemd, wat beproeving betekent. U als publiek moet maar beoordelen wie deze proef heeft doorstaan. Wie heeft de vrijheid verdedigd, en wie niet? Hoe hebben de media het gedaan? En de premier? En uzelf? Met die vraag laat ik u graag achter. Tenslotte wil ik u allen bedanken aan de medewerking aan 'Fitna'. Mede door uw toedoen is het nu een klassieker geworden.

FADE OUT

TITEL: EINDE

Als Wilders komende week met deze 'film' komt, dan neem ik mijn petje voor hem af!

Boris van der Ham
Gepost door: tennisgek gepost: 03-03-2008 21:30:25
Gepost door casualtyjuul op 03-03 om 18:35jaa, topic even omhoog, nu de beroemde en beruchtte film af is....

wat vind men er hier van? schande? moet het kunnen, 'maar....?'

ik heb vrij weinig met wilders z'n aanpak, maar als hij wil, kan hij een keihad statement maken naar zowel de gehele westerse wereld, maar ook de islamitische wereld.

als hij nou in de film een uur lang gemonteerde beelden van moslims die handen afhakken, homo's onderdrukken, misschien zelfs vrouwen onderdrukken, ophangingen etc laat zien, gevolgd door een uur lang gemonteerde beelden van de reacties uit afganistan, pakistan etc. (boycotten, ambasades aanvallen, militairen extra bestoken) wanneer hij alleen maar suggereert dat hij met een film een aanklacht wil doen tegen de misstanden uit het eerste uur, die in naam van allah uitgevoerd worden.

dan heeftie hij wat hij wil, namelijk z'n gelijk over de moslim idioten die de koran verkeerd interpreteren, én dat ze aggresief zijn en een bedreiging vormen...

en de moslim wereld kan niet beledigd zijn, want hij heeft immers alleen maar beelden laten zien van moslims zelf. het zou dus een beetje raar zijn als ineens nederlandse ambasades aangevallen worden... en als ze toch de ambasades aan gaan vallen, dan heeft hij weer 'n punt. namelijk dat die gasten een stel mongolen zijn.

iedereen blij toch?

of zijn er verlichte geesten met een andere mening hierover?

MMMM, JA
Gepost door: oostpunk gepost: 03-03-2008 22:09:33
Ik weet niet of Wilders zo blij moet zijn met de aanhang die ie heeft. Dat zijn toch voornamelijk boneheads en andere leeghoofdigen. Zou ik niet trots op zijn. Maar goed, aan de andere kant pakt ie het heel slim aan, want dankzij hem laat de Nederlandse regering maar weer eens zien dat alles om onze glorieuze economie en reputatie draait. Ik ben absoluut geen fan van deze man, integendeel zelfs, maar ik moet hem nageven dat ie dit slim heeft aangepakt.
Gepost door: tennisgek gepost: 03-03-2008 22:13:36
Slim is het zeker, als je wil weten waarvoor en wie hij het doet moet je maar bedenken dat hij veel geld van ondernemers krijgt en zijn sociale plannen bestuderen.
Gepost door: oostpunk gepost: 03-03-2008 22:18:28
Uiteraard, het blijft gewoon een smerig ventje. Maar ja, hoe slim het ook is, het begint nu gewoon een media-hype te worden. Durf de tv al bijna niet meer aan te drukken.
Gepost door: casualtyjuul gepost: 03-03-2008 22:19:51
Gepost door klaus-wunderlich op 03-03 om 18:39
QuoteTITEL: FITNA. Begint met FADE IN. Scene: RUSTIGE KAMER IN GEBOUW TWEEDE KAMER. WILDERS OP EEN STOEL, KIJKT RECHT IN DE CAMERA [autocue] WILDERS: Beste Mensen. Ik wil u iets bekennen. De afgelopen maanden heb ik niet gewerkt aan een film. Ik hoefde niets te doen; U heeft 'm gemaakt! Toegegeven, een paar maanden geleden overwoog ik nog om een aanklacht te maken tegen de islam. Maar toen dat plan uitlekte, besloot ik dat niet meer te doen. Geen film zou immers meer kunnen voldoen aan de hoge verwachtingen. Wel liet ik in de media 'het idee' van de film voortleven. En wat zagen we? Woede, boosheid, verontwaardiging. Over een film die er nog niet eens was! De Islam zou beledigd worden, de vrijheid van meningsuiting misbruikt! De Nederlandse werkgeversorganisatie riep mij op om de film niet uit te brengen. Bedrijven in het buitenland zouden namelijk schade ondervinden. Tenslotte riep de premier mij op om 'mijn verantwoordelijkheid' te nemen. Hij vreesde voor aanslagen en rellen in het buitenland.

Ik dank hen allen voor hun bijdragen. Ze toonden aan dat het principe van de vrijheid van meningsuiting, en het recht op geloofskritiek niet diep gaat. Een paar dreigementen, en de kans wat geld te verliezen,was voldoende om op voorhand al in paniek te raken. In plaats dat Balkenende zijn Europese ambtsgenoten had verzocht hem te steunen in het verdedigen van de vrijheden, verspilde hij z'n tijd door een film te veroordelen die hij nog niet eens kende!

Dan de Islam. De Koran, of welk heilig boek dan ook, mag nóóit worden gebruikt om geweld te rechtvaardigen. Oproepen om vrouwen, homo's en andersdenkenden om te brengen of uit te sluiten zijn onaanvaardbaar. Ik heb wel eens gezegd dat die passages uit de boeken moeten worden gescheurd. Doe het zoals u wilt, maar laat uw geloof niet leiden tot haat en uitsluiting. En laat kritiek en vrijdenken toe binnen uw geloof.

Het zal u verbazen, maar ik heb méér respect voor de reactie van een aantal Nederlandse moslims, die stelden 'uitgeshockeerd' te zijn door het debat over de islam. Volgens hen had ik het recht om zo'n film te maken. Ze haalden hun schouders erbij op. Ze zeiden: "Wij interpreteren de Koran echt niet zo letterlijk als Wilders 'm leest.' Prima! Stapje voor stapje worden moslims 'verlicht'. Ik wens méér van dit soort moslims, zowel in binnen als buitenland.

Over het buitenland gesproken. Daar waren ook protesten en demonstraties. Vaak aangewakkerd door dictatoriale politici. Aan die dictators vraag ik: wat verdedigt u eigenlijk? In uw landen komen er nauwelijks nieuwe boeken uit, wordt er veel minder gelezen dan in de rest van de wereld, vlucht 25% van de universitair geschoolden naar het Westen, is het bezit van computers zeer laag en de werkloosheid hoog! Waar een klein, vrij land als Zuid-Korea bijna 20.000 nieuwe uitvindingen per jaar doet, doet de gehele Arabische wereld er minder dan 200! Waar bent u eigenlijk zo trotst op? U verliest op alle punten van de rest van de wereld. Het is geen toeval dat vrije, democratische landen sterker, slimmer, toleranter, veiliger, machtiger, rijker en gelukkiger zijn dan de uwe. De bevolking zou de demonstraties tegen U moeten richten!

Dit filmisch project heb ik 'Fitna' genoemd, wat beproeving betekent. U als publiek moet maar beoordelen wie deze proef heeft doorstaan. Wie heeft de vrijheid verdedigd, en wie niet? Hoe hebben de media het gedaan? En de premier? En uzelf? Met die vraag laat ik u graag achter. Tenslotte wil ik u allen bedanken aan de medewerking aan 'Fitna'. Mede door uw toedoen is het nu een klassieker geworden.

FADE OUT

TITEL: EINDE

Als Wilders komende week met deze 'film' komt, dan neem ik mijn petje voor hem af!

Boris van der Ham

ik ben blij dat van der ham en ik op dezelfde lijn zitten.
(ik had dit artikel overigens niet gelezen, maar dat gelooft natuurlijk weer niemand)
Gepost door: klaus-wunderlich gepost: 03-03-2008 22:20:36
Gepost door oostpunk op 03-03 om 22:09boneheads

Ja, want neo-nazi Skinheads houden wel van zijn pro-Israelische houding.

Pfff.
Gepost door: maniax gepost: 04-03-2008 10:11:53
het leuke is dat niemand weet of die film überhaupt bestaat.
dat hij nu niet alleen maar ophef maakt om dan te zeggen, "zie je wel, achterlijke cultuur en hun snelle veroordelingen!?"
het zou zo maar kunnen
Gepost door: djcheminee gepost: 04-03-2008 11:24:34
Gepost door klaus-wunderlich op 03-03 om 18:39Die mensen hebben gewoon een andere cultuur.

Het klinkt heel grappig als jij dit zegt.
Gepost door: defuckingkip gepost: 04-03-2008 11:48:18
nou.. of hij bestaat of niet.. ik denk dat hij bestaat.
maar er zit wel wat in dat dit wat nu allemaal gebeurt en op het nieuws komt dat dat de film is.

maar wie heeft dit dan gevaarlijk gemaakt ? wilders niet perC eerder alle bezorgde ministers die de bedreigingen nogal serrieus nemen.
eigenlijk worden de moslims in een hoekje gedreven en vanuit hun positie worden ze raar aangekeken als ze nu niet een bomaanslag op de nederlandse ambasade plegen.
alle kante stinkt het en is het gewoon fout..
wilders kan lekker wijzen naar alles dat ze fout doen.
de moslims worden als 1 brok haat weerspiegeld (ja natuurlijk worden er mensen boos door zown film en het is een nogal teer volkje maar dat hoeft niet meteen een stempel te drukken op alle moslims)
en waarom is de film niet gewoon anti midden oosten ? daar doelt hij toch eigenlijk op ?
[1] [2] [3] [4]
Je kunt alleen reageren als je bent ingelogd.

Terug naar het Nieuws&politiek-forum.

© copyright 2002 - 2019 Punx.nl - Gebruikersovereenkomst - Adverteren - Contact - Crew