Forum

Forum - Nieuws&politiek - A'damse krakers boos op antikrakers

[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9]
A'damse krakers boos op antikrakers
Gepost door: djcheminee gepost: 29-02-2008 12:05:25
Gepost door skapeople op 28-02 om 19:18och ik vind het ook allemaal wel een beetje onozel gaan de laatste tijd....

het hele verhaal heeft 2 kanten....

de kant van de krakers van ze meoeten eruit...de gemeente stopt er snel antikraak in en hup je huis is weg en verder word er niks mee gedaan zou ik ook wel boos om zijn...

Maar om dan wer meteen de hele antikraak te terroriseren is ook weer fout

waar het gewoon op neer komt is dat ze gewoon dat hele pand niet hadden moeten ontruimen...die bende staat daar al jaren leeg, je woont tegenover de vrankrijk en het hele kraakbolwerk van amsterdam hangt daar elk weekend rond...

de gemeent had dit ook kunnen verwachten...tevens zijn die nu op elk incidentje uit na de hele bobytrap affaire...net als nu weer met die moeren....er hadden gewonden KUNNEN vallen maar dat is NIET gebeurt...dat is ook van dat onozele gezwam dr is dan toch niks aan de hand....

Lekker slim dan om je uit te laten lokken, zodat kraken nog slechter in de media komt te staan.

De mensen die het liefst een kraakverbod zien, zijn volgens mij de krakers zelf....
Gepost door: gerrit gepost: 29-02-2008 12:06:45
Gepost door maniax op 29-02 om 12:01okee dat is idd kut voor de krakers, net als in amsterdam
maar je hebt zo vaak dat iets gewoon antikraak is, en krakers die daar dan super tegen zijn. als ze tegen leegstand zijn dan is een 'antikraak' of 'tijdelijke bewoner' net zo'n goede oplossing.

ach ik zou zelf nooit voor anti kraak kiezen, maar heb er ook niets op tegen.

woon zelf overigens gewoon op stand in het centrum van Den Haag
Gepost door: maniax gepost: 29-02-2008 12:14:15
nee idem. maar ik vind het hypocriet dat ze tegen leegstand vechten door mensen die gewoon wat knaken neerleggen voor een woning te terroriseren.
en mijn tot 3 weken terug vriendin woont daar in de buurt van de farenheitstraat, dus kwam vanaf de stad altijd langs dat pand, dus vandaar dat ik dat voorbeeld gebruikte.
Gepost door: maniax gepost: 29-02-2008 12:17:47
als we het trouwens over hypocriet hebben, dat ze met een catapult moeren naar de politie zitten te schieten, tering. dat kan redelijke schade aanrichten. en dan schijnheilig gaan janken en klagen over extreem geweld als ze een gummiknuppel tegen hun bek aan krijgen. (ook niet goed natuurlijk)
Gepost door: namenzijnzopassee gepost: 29-02-2008 13:14:05
antikraak is uitholling van de huurrechten...antikraak maakt speculatie veiliger....antikraak wordt onder de capaciteit bewoond

verder vind ik het geen oplossing, omdat je de problemen op de woningmarkt (speculatie, leegstand, afbraak sociale huursector)niet tegengaat door op commando van de veroorzakende partij het pand te betrekken en te verlaten....
Gepost door: renze gepost: 29-02-2008 13:31:59
het was geen antikraak wat in spuistraat 227 zat, het waren 2 grote beveiligers die ingehuurd waren door antikraak b.v.
Gepost door: 6spyker9 gepost: 29-02-2008 13:51:36
Gepost door namenzijnzopassee op 29-02 om 13:14antikraak is uitholling van de huurrechten...antikraak maakt speculatie veiliger....antikraak wordt onder de capaciteit bewoond

verder vind ik het geen oplossing, omdat je de problemen op de woningmarkt (speculatie, leegstand, afbraak sociale huursector)niet tegengaat door op commando van de veroorzakende partij het pand te betrekken en te verlaten....

En toch zijn antikraak woningen perfect voor bijvoorbeeld studenten, die zo tenminste betaalbaar aan een woning komen.
Gepost door: namenzijnzopassee gepost: 29-02-2008 13:57:04
ja en de te dure starterswoningen die straks in ondiep gebouwd worden zijn ook perfect voor yuppies...

betekend nog niet dat die sloop rechtvaardig is
Gepost door: maniax gepost: 29-02-2008 14:24:03
Gepost door renze op 29-02 om 13:31het was geen antikraak wat in spuistraat 227 zat, het waren 2 grote beveiligers die ingehuurd waren door antikraak b.v.

Gepost door maniax op 29-02 om 10:45(misschien niet in dit geval maar bijvoorbeeld om de hoek van de on edge in den haag)

Gepost door: tennisgek gepost: 29-02-2008 14:43:10
Gepost door 6spyker9 op 29-02 om 13:51
Gepost door namenzijnzopassee op 29-02 om 13:14antikraak is uitholling van de huurrechten...antikraak maakt speculatie veiliger....antikraak wordt onder de capaciteit bewoond

En toch zijn antikraak woningen perfect voor bijvoorbeeld studenten, die zo tenminste betaalbaar aan een woning komen.

Als deze woningen ook goed werden bezet zouden deze woningen voor veel meer studenten perfect zijn. Als er een beetje regelgeving en regulering komt is antikraak prima, dat is ook een van de redenen dat kraken niet verboden moet worden.
Gepost door: 6spyker9 gepost: 29-02-2008 14:54:21
Al met al zijn al deze problemen (anti-kraak, ondiep, etc...) gewoon op te lossen door een beter woningbouw-beleid, en in iedergeval een stuk evenwichtiger beleid. tot die tijd kan je kiezen door actie te voeren met bijvoorbeeld kraken, ik persoonlijk zou de makkelijke weg kiezen en gewoon de wl betaalbare ruimte kiezen.

Dat is al!
Gepost door: djcheminee gepost: 29-02-2008 16:48:28
Gepost door tennisgek op 29-02 om 14:43
Gepost door 6spyker9 op 29-02 om 13:51

Als deze woningen ook goed werden bezet zouden deze woningen voor veel meer studenten perfect zijn. Als er een beetje regelgeving en regulering komt is antikraak prima, dat is ook een van de redenen dat kraken niet verboden moet worden.

Ik begin steeds meer voor een kraakverbod te worden, uiteraard met een gedoogbeleid. Krakers die zich gedragen mogen blijven zitten. Randdebielen die antikrakers in elkaar slaan, met moeren op de politie schieten, vuurwerk bij studenten naar binnen gooien etc, vallen dan niet meer onder 'krakers' met 'burgerlijke ongeoorzaamheid' maar gewoon onder terroriserend tuig dat de bak in moet.
Het is lullig dat de goeden onder de slechten moeten lijden, maar als zelfs de 'goeden' hun kansen verspelen, is het heel terecht.
Maar wel zonde dus....
Gepost door: tennisgek gepost: 29-02-2008 17:04:41
Ik kan best begrip opbrengen voor je standpunt, maar met een gedoogbeleid weet je nooit precies waar de grens ligt. Zou het niet beter zijn de niet nette krakers aan te pakken, wegens vernieling of geweldpleging of zoiets.
@ spyker
Maar zo'n woningbeleid zal wel af gedwongen moeten worden, druk vanuit de samenleving (waaronder kraken) zal daarbij helpen. In onze politici en bestuurders heb ik niet zoveel vertrouwen dat ik zeg, verbied het kraken zei lossen het wel op.
Gepost door: lunaluvia gepost: 29-02-2008 17:06:08
Zo typisch ook hoe iedereen gelijk alles geloofd wat er door de media wordt verspreid.
Gepost door: djcheminee gepost: 29-02-2008 17:17:24
Gepost door tennisgek op 29-02 om 17:04Ik kan best begrip opbrengen voor je standpunt, maar met een gedoogbeleid weet je nooit precies waar de grens ligt. Zou het niet beter zijn de niet nette krakers aan te pakken, wegens vernieling of geweldpleging of zoiets.
@ spyker
Maar zo'n woningbeleid zal wel af gedwongen moeten worden, druk vanuit de samenleving (waaronder kraken) zal daarbij helpen. In onze politici en bestuurders heb ik niet zoveel vertrouwen dat ik zeg, verbied het kraken zei lossen het wel op.

Blijkbaar zijn ze niet te pakken, want ze beroepen zich steeds op hun ' recht' om te kraken en burgerlijker ongehoorzaamheid en ze lopen nog steeds rond. Wat ze kapot maken zij ntrouwens niet alleen die ruiten ed, maar ook het vertrouwen van de samenleving in de goede bedoelingen van kraken. Sterker nog, ze bewijzen dat ze niet om kunnen gaan met de vrijheid waar ze voor vechten.
Gepost door: djcheminee gepost: 29-02-2008 17:19:01
Kraken alleen toestaan voor mensen met een kraakvergyunning?
Gepost door: djcheminee gepost: 29-02-2008 17:19:15
-y
Gepost door: 6spyker9 gepost: 29-02-2008 17:41:39
Gepost door tennisgek op 29-02 om 17:04Ik kan best begrip opbrengen voor je standpunt, maar met een gedoogbeleid weet je nooit precies waar de grens ligt. Zou het niet beter zijn de niet nette krakers aan te pakken, wegens vernieling of geweldpleging of zoiets.
@ spyker

Nee, ik ook niet. Maar toch, ik vind kraken meestal ook niet de meest sociale oplossing, met panden die verneukt worden en natuurlijk alle extremen die de laatste tijd in het nieuws komen. Bovendien blijf ik toch denken dat een hoop van de krakers gewoon profiteurs zijn, die om alle idealen toch geen fuck geven. Hoe meer je van dat soort lui krijgt, hoe meer van dit soort extreme voorvallen kan ik me zo voorstellen.

Het lijkt me toch het meest effectief om een beter woonbeleid er via de politiek door te krijgen, daarom is het ook zo verdomde jammer dat momenteel geen enkele partij hier ook maar iets aan doet.
Gepost door: tennisgek gepost: 29-02-2008 19:15:02
Gepost door lunaluvia op 29-02 om 17:06Zo typisch ook hoe iedereen gelijk alles geloofd wat er door de media wordt verspreid.

Daar zit wat in

Gepost door djcheminee op 29-02 om 17:17
@ spyker

Blijkbaar zijn ze niet te pakken, want ze beroepen zich steeds op hun ' recht' om te kraken en burgerlijker ongehoorzaamheid en ze lopen nog steeds rond. Wat ze kapot maken zij ntrouwens niet alleen die ruiten ed, maar ook het vertrouwen van de samenleving in de goede bedoelingen van kraken. Sterker nog, ze bewijzen dat ze niet om kunnen gaan met de vrijheid waar ze voor vechten.

De wet is ook op andere punten dan het verbieden van kraken te veranderen

En spyker, maar het blijven extremen. Als ik de rol van de kraakbeweging in het culturele leven in Nederland denk, denk aan alle podia, vind ik het ook geen goed idee kraken te verbieden. Ik zie niet zo snel ergens anders ruimte voor dit soort zaken tevoorschijn komen.
Gepost door: djcheminee gepost: 29-02-2008 19:31:47
Gepost door djcheminee op 29-02 om 17:19Kraken alleen toestaan voor mensen met een kraakvergunning?

In elk kraakpand moet minsten n verantwoordelijk persoon met zo'n vergunning ingeschreven staan?

[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9]
Je kunt alleen reageren als je bent ingelogd.

Terug naar het Nieuws&politiek-forum.

© copyright 2002 - 2019 Punx.nl - Gebruikersovereenkomst - Adverteren - Contact - Crew