Forum

Forum - Nieuws&politiek - Jos en de tosti's nos headline

[1] [2] [3] [4] [5]
Jos en de tosti's nos headline
Gepost door: pureandsimple gepost: 30-04-2011 00:23:37
Er is (gelukkig) geen wet/ norm of regeling voor of tegen het vrijuit denken van dingen (dat is natuurlijk in praktijk ook niet te doen). Vrijheid van meningsuiting blijkt een lastig te definieren begrip (tenminste... de buitenlijnen van het begrip zijn hier en daar wat vaag), maar hoewel ik het met de strekking van de post van ontlastingpunx wel eens ben heeft 'iets niet zeggen' in essentie echt niets te maken met de vrijheid van meningsuiting.
Gepost door: joost22 gepost: 30-04-2011 09:20:35
Ik vindt het gewoon niet altijd netjes om de moraalridder uit te hangen. Ik haat het christelijk geloof, toch zit ik netjes met de begrafenis van mijn opa in de kerk. Was het allemaal maar zwart wit!

Wel grappig dat er forum leden zeggen wat de tosti band moet doen, dan is het sowieso geen vrijheid van meningsuiting he!
Gepost door: maniack28 gepost: 30-04-2011 10:42:33
QuoteMisschien ben ik een zeikerd, maar ik vind jullie reactie geen ballen hebben. Je bent toch een punk band of niet?? Godverdomme, schop dan tegen de maatschappij, wees dan boos! En zeg wat je vind, want dat heet vrijheid van meningsuiting.

Ah, dus als punker moet je tegen de maatschappij schoppen, anders ben je niet punk. Dus ipv zich te conformeren naar het bevrijdingsfestival wil jij dat ze zich conformeren naar punkmaatstaven, wat is het verschil dan?

QuoteTuurlijk valt dat onder vrijheid van meningsuiting, maar als je zo'n nummer schrijft sta je er hopelijk wel achter. Ze hadden er in dit geval dus voor kunnen kiezen om wel zoiets te bedenken maar niet te schrijven, dat hebben ze wel gedaan maar gaan het nummer nu, misschien, niet spelen.

Dat dus...
Gepost door: dechaotik gepost: 30-04-2011 16:36:20
Gepost door maniack28 op 30-04-2011 10:42:33
QuoteMisschien ben ik een zeikerd, maar ik vind jullie reactie geen ballen hebben. Je bent toch een punk band of niet?? Godverdomme, schop dan tegen de maatschappij, wees dan boos! En zeg wat je vind, want dat heet vrijheid van meningsuiting.

Ah, dus als punker moet je tegen de maatschappij schoppen, anders ben je niet punk. Dus ipv zich te conformeren naar het bevrijdingsfestival wil jij dat ze zich conformeren naar punkmaatstaven, wat is het verschil dan?

Ik weet niet of jij je ooit heb verdiept in de punk geschiedenis, maar punk is zeker ontstaan uit ontevredenheid naar de maaatschappij. Et was een uiting van verzet. Gewoon je compleet anders kleden en gedragen dan Jan modaal. Dat punk nu een mode gril is en het hele politieke bewustzijn in de goot ligt is een ander verhaal.
Aangezien ik van de oude strampel ben ben ik dus geneigt om te zeggen: Ja, ik vind dat wanneer je in een punkband speelt en vooral wanneer je een bepaald politiek(?) statement maakt in je teksten je daar ook echt voor moet staan. Dus dat je je idd niet comformeerd naar de wensen van een bevrijdingsfestival, maar dat je doet wat je wlt. Dus willen hun dat nummer spelen, dan doen ze dat. Simpel. Doen ze dat niet puur omdat het bevrijdingfestival dat niet wil vind ik dat erg jammer.
Trouwens vraag ik ze niet om te comformeren naar de punk maatstaven. Ik zeg alleen dat je zich niet moeten laten leiden door wat andere (zie bevrijding festival) van ze verwachten. Simpel.

Maarre volgens hun is het niet waar dat ze dat nummer niet mogen spelen van het bevrijding festival. Dus word een beetje nutteloze discussie zo.
Gepost door: punkradepaardje gepost: 30-04-2011 21:38:12
Bevrijdingsfestivals sukken sowieso we zijn helemaal niet vrij!
Gepost door: andy gepost: 30-04-2011 23:27:17
Leg uit? Naar mijn idee hebben wij enorm veel vrijheid namelijk.
Gepost door: punkradepaardje gepost: 01-05-2011 10:03:40
Dat denk je ja..
Kijk eens wat je allemaal MOET.
Qua politiek is het helemaal een lachertje, kun je stemmen op een handjevol systeempartijen die centjes ontvangen van de zo gehate overheid en dat heet dan demokratie.
Dan staat daar ook nog een koningin boven die zich met de politiek bemoeit.

Het is 1 globale kutzooi met een sausje van kijk ons eens vrij zijn.
Kijk alleen eens rondom je heen in bv een stad, allerlei leuke aparte winkeltjes verdwijnen je krijgt er kruidvat, hema (hollandse eenheids maatschappij) de naam zegt genoeg voor terug.
Gepost door: andy gepost: 01-05-2011 10:42:03
Ja en dan ook nog die Illuminati! Zo he! En de Bilderberg conventie! Kom met goeie argumenten en niet de standaard punk oogklep onzin, dan kan ik wellicht ook normaal reageren..
Gepost door: yoghurtpunk gepost: 01-05-2011 10:57:53
Gepost door punkradepaardje op 01-05-2011 10:03:40Dat denk je ja..
Kijk eens wat je allemaal MOET.
Qua politiek is het helemaal een lachertje, kun je stemmen op een handjevol systeempartijen die centjes ontvangen van de zo gehate overheid en dat heet dan demokratie.
Dan staat daar ook nog een koningin boven die zich met de politiek bemoeit.

Het is 1 globale kutzooi met een sausje van kijk ons eens vrij zijn.
Kijk alleen eens rondom je heen in bv een stad, allerlei leuke aparte winkeltjes verdwijnen je krijgt er kruidvat, hema (hollandse eenheids maatschappij) de naam zegt genoeg voor terug.

Nou joh, laten we met zijn allen naar een 3e wereld land verhuizen. Ik denk dat we het daar echt stukken beter zullen hebben!
Gepost door: pureandsimple gepost: 01-05-2011 11:02:37
Ik zal het op de vroege zondag even voor de bijna Plato-iaanse stellinginname van Punkradepaardje opnemen dan... Allereerst, denk ik dat we allemaal een idee/ vooronderstelling hebben van wat vrij zijn is en inhoud, waardoor het juist moeilijker wordt te definieren. Maar los daarvan is in mijn optiek de mogelijkheid om vrij te (kunnen) zijn iets wat boven de werkelijkheid staat. Juist ook binnen een bepaalde cultuur die (en daar heb je zeker gelijk in) een bepaald stramien van regels, normen en verwachtingen oplegt (waardoor je conceptie, referentiekader en mogelijkheden van vrij zijn beinvloed worden). Maarruh... Dit betekent zeker niet dat de werkelijkheid minder belang heeft dan die mogelijkheid daartoe maar dat de werkelijkheid pas gedacht kan worden vanuit dat mogelijkheidskarakter. Ik zie vrijheid dan ook niet zo zeer als de mogelijkheid tot kiezen tussen verschillende opties (actief) maar juist als het geplaatst kunnen worden voor bepaalde mogelijkheden (passief dus). Ik heb het idee dat Andy meer dat actieve deel van vrijheid in zn achterhoofd heeft en punkradepaardje dat passieve deel. Whateverrrr... Ik ga ook een tosti eten.
Gepost door: maniack28 gepost: 01-05-2011 13:56:19
Gepost door dechaotik op 30-04-2011 16:36:20
Gepost door maniack28 op 30-04-2011 10:42:33

Ik weet niet of jij je ooit heb verdiept in de punk geschiedenis, maar punk is zeker ontstaan uit ontevredenheid naar de maaatschappij. Et was een uiting van verzet. Gewoon je compleet anders kleden en gedragen dan Jan modaal. Dat punk nu een mode gril is en het hele politieke bewustzijn in de goot ligt is een ander verhaal.
Aangezien ik van de oude strampel ben ben ik dus geneigt om te zeggen: Ja, ik vind dat wanneer je in een punkband speelt en vooral wanneer je een bepaald politiek(?) statement maakt in je teksten je daar ook echt voor moet staan. Dus dat je je idd niet comformeerd naar de wensen van een bevrijdingsfestival, maar dat je doet wat je wlt. Dus willen hun dat nummer spelen, dan doen ze dat. Simpel. Doen ze dat niet puur omdat het bevrijdingfestival dat niet wil vind ik dat erg jammer.
Trouwens vraag ik ze niet om te comformeren naar de punk maatstaven. Ik zeg alleen dat je zich niet moeten laten leiden door wat andere (zie bevrijding festival) van ze verwachten. Simpel.

Maarre volgens hun is het niet waar dat ze dat nummer niet mogen spelen van het bevrijding festival. Dus word een beetje nutteloze discussie zo.

Je spreekt jezelf tegen door te zeggen "dat je doet wat je wilt" en vervolgens te zeggen dat je het jammer vindt als ze het niet spelen en zich conformeren aan de eisen. Wil je nou dat ze punk zijn en doen wat ze willen of wil je dat ze punk zijn en tegen de maatschappij schoppen?

Punk is voor mij de vrijheid om te doen wat jij wilt, daarin heb je (wat mij betreft) dus ook de keuze om iets niet te doen. Bijv. een nummer te spelen dat gevoelig ligt.

Andere mensen zien punk waarschijnlijk als een middel om tegen de maatschappij aan te schoppen en vanuit die optiek is het inderdaad gek als Jos en de Tosti's zich conformeert aan de wensen van het bevrijdingsfestival.

Dus wat er ook gebeurd, voor mij blijven ze punk!
Gepost door: dechaotik gepost: 01-05-2011 16:04:46
Spreek mezelf helemaal niet tegen. Ben ik verplicht vrolijk te zijn wanneer jij doet wat je wilt?? Ondanks dat ik graag wil dat je doet wat je wilt hoef ik het daar toch niet altijd mee eens te zijn??

Ik ben heel blij voor je dat de Jos en de tostis punk blijft vinden. Je doet maar. Ik ga nu verder met me leven, ok?!
Gepost door: punkradepaardje gepost: 01-05-2011 17:27:37
Punk was ooit trappen tegen alles en vooral gewoon alles doen.
Maaar dat was eind 70 begin 80...

Wrom zou je op zo n fuktival willen spelen?
Gepost door: yoghurtpunk gepost: 01-05-2011 18:21:23
Gepost door punkradepaardje op 01-05-2011 17:27:37Punk was ooit trappen tegen alles en vooral gewoon alles doen.
Maaar dat was eind 70 begin 80...

Wrom zou je op zo n fuktival willen spelen?

Omdat er veel mensen staan en je zo je bandje kan promoten misschien?
Gepost door: lassie gepost: 02-05-2011 02:52:55
blijkbaar betekend punk tegenwoordig dat je discussieert of een ander wel zo punk is ja of nee....

Ok, ik zelf had het nummer ook gewoon gespeelt, niet omdat het zo punk is, maar omdat dat nummer onderdeel is waarvoor ik sta.
Gepost door: precarity_riot gepost: 02-05-2011 13:57:16
Nog een mening: jullie hun keuze, ik zou zeggen: spelen die hap (mogen jullie dan ook gewoon spelen van de org?). In verzet tegen Wilders, het rechtse kabinet en de sociale afbraak! En als het niet anders kan, dan een andere keer!
Jedt is cool!
Gepost door: precarity_riot gepost: 02-05-2011 13:58:07
Gepost door lassie op 02-05-2011 02:52:55blijkbaar betekend punk tegenwoordig dat je discussieert of een ander wel zo punk is ja of nee....

Ok, ik zelf had het nummer ook gewoon gespeelt, niet omdat het zo punk is, maar omdat dat nummer onderdeel is waarvoor ik sta.

dus een ja?
Gepost door: jostosti gepost: 05-05-2011 15:51:39
Dat was het dan al weer! Bedankje aan iedereen die kwam kijken, en we hebben hem lekker toch gespeeld!

Liefs,

Jos
Gepost door: hansihinterseer gepost: 05-05-2011 16:00:37
Wel gespeeld?!?!?!? Eikels!!! JULLIE HADDEN BELOOFD VAN NIET!!!!!!!
Gepost door: trilob gepost: 05-05-2011 16:01:56
BOEFJES
[1] [2] [3] [4] [5]
Je kunt alleen reageren als je bent ingelogd.

Terug naar het Nieuws&politiek-forum.

© copyright 2002 - 2018 Punx.nl - Gebruikersovereenkomst - Adverteren - Contact - Crew