Forum

Forum - Nieuws&politiek - Studentjes

[1] [2]
Studentjes
Gepost door: wokkel gepost: 20-01-2012 14:40:45
als er nog studenten zijn op dit forum, ben ik wel benieuwd wat ze hiervan vinden en wat ze er tegen gaan doen. In korte tijd de derde bezuiniging op de toegankelijkheid. Eerst de langstudeerboete, toen werd de tweede studie duurder, nu dit.
http://www.nu.nl/politiek/2719136/studiefinanciering-master-vervalt.html
Gepost door: maniack28 gepost: 20-01-2012 14:44:10
wat ik hiervan vind? Onzin.. vooral omdat het met terugwerkende kracht allemaal wordt ingevoerd.

Een wijziging in het stelsel is ok, maar laat dat ook ingaan bij mensen die beginnen met een studie (een master = geen begin, is een vervolg en valt onder je 5 jaren plan). Alleen dan kan je goeie beslissingen maken. Ik ga na dit jaar stoppen zonder diploma. Simpelweg omdat het de investering niet waard is. Als ik had geweten dat ik zoveel moest gaan betalen was ik uberhaupt niet begonnen aan deze studie (moeilijkheidsgraad), maar was ik een andere gaan doen. Nu maar zonder papier...
Gepost door: parasiet gepost: 20-01-2012 18:02:40
Absoluut onzin, al wordt dit zonder terugwerkende kracht ingevoerd lijkt

"Studenten die voor 1 september al aan een meerjarige master zijn begonnen, behouden hun basisbeurs. Wie meer dan een jaar vertraging oploopt moet zelf voor zijn reiskosten opdraaien."

Wel lekker zwaaien met herinvestering van de opbrengst, verhoging studiekwaliteit, dit betekend gewoon dat mensen meer gaan proberen te werken tijdens hun studie, minder tijd hebben voor de studie, vertraging oplopen?
Gepost door: jostosti gepost: 20-01-2012 19:45:24
Het is sowieso allemaal al vreselijk duur. Ik heb mijn master nog kunnen halen met STUFI. En geloof me, dat heeft (met 5 maanden uitloop op een master van 2 jaar) al heel veel geld gekost.

Ik woonde op kamers en moest mezelf volledig onderhouden, maar ik heb er wel altijd bij gewerkt, maar kwam al elke maand honderden euro's te kort. En in het huidige economische klimaat verdien je die schuld echt niet zomaar terug (ik niet in ieder geval).

Ik ben persoonlijk tegen deze maatregel, want het maakt studeren nóg duurder en daardoor zullen minder mensen studeren. Zeker
mensen zonder rijke ouders, zoals ondergetekende.

Wat nou kenniseconomie? Blijkbaar wil de VVD zo min mogelijk hoog opgeleiden. Houd het volk dom, dan blijven ze misschien wel VVD stemmen!

Wat een heerlijk inhoudelijke reactie weer, sorry

Jos
Gepost door: andy gepost: 20-01-2012 20:20:26
Ja, want het zijn vooral laag opgeleiden die VVD stemmen...
Gepost door: wokkel gepost: 21-01-2012 10:59:52
VVD wil het studeren elitair houden door het duur te maken. Te lang studeren is op zichzelf geen probleem, je kan het namelijk afkopen. Wanneer vvd echt tegen langstudeerders was, hadden ze een bindend studieadvies ingesteld. Kortom, niet hoe slim je bent, maar hoe rijk je bent bepaalt of je (door) kan studeren.
Dan de selectie voordat studenten überhaupt mogen beginnen aan een studie. De vooropleiding deugt blijkbaar niet. In plaats van daar wat aan te doen, worden mensen bij de voordeur van hbo of universiteit geweigerd. Dus als je een slechte mbo of middelbare school had, ben je ook al weer de lul en krijg je geen eerlijke kans om je daaruit te ontworstelen.
Kenniseconomie wordt in Den Haag veel benoemd, maar er wordt geen zak mee gedaan.
Gepost door: pix gepost: 21-01-2012 12:25:33
Wat kan je er nog tegen doen is een betere vraag :/
Gepost door: vickyleandros gepost: 21-01-2012 15:23:20
Ik vind het geen probleem als opleidingen bepaalde aanvullende eisen hebben alvorens leerlingen aan te nemen. Motivatie, extra tests enz. Er zijn nu teveel opleidingen waarop "studenten" zich inschrijven om de eerste vier jaar in ieder geval lekker stufi te trekken. Ansich geen probleem, maar in projectwerk en colleges gaat dit ten koste van het niveau en ontwikkeling van andere studenten. Te vaak meegemaakt. Afvangen met een bindend studieadvies zou idd ook geen overbodige luxe zijn.

Verder ben ik het grotendeels met wokkels eens. De enige manier waarop wij in Nederland / de Westerse wereld onze economie draaiende te houden is door de fundamenten onder onze kennisindustrie te versterken. Goed onderwijs, dat beschikbaar is voor een ieder draagt daar uiteraard aan bij.
Gepost door: kutchris gepost: 07-02-2012 22:17:41
school is kut gewoon, je hebt er helemaal geen fuck aan.
Gepost door: basblitzkrieg gepost: 08-02-2012 16:26:34
Gepost door kutchris op 07-02-2012 22:17:41school is kut gewoon, je hebt er helemaal geen fuck aan.

Kut voor je dat je nooit een fatsoenlijk diploma hebt weten te halen opa. Die maatregelen kunnen me geen reet boeien, want ik wordt later toch rijk.
Gepost door: jelleonparole gepost: 08-02-2012 19:51:49
Dan moet je wel beter leren spellen!
Gepost door: basblitzkrieg gepost: 08-02-2012 20:16:43
word
Gepost door: vickyleandros gepost: 08-02-2012 23:13:50
te ingewikkeld.
Gepost door: nirha gepost: 21-02-2012 15:34:58
Gepost door wokkel op 20-01-2012 14:40:45als er nog studenten zijn op dit forum, ben ik wel benieuwd wat ze hiervan vinden en wat ze er tegen gaan doen. In korte tijd de derde bezuiniging op de toegankelijkheid. Eerst de langstudeerboete, toen werd de tweede studie duurder, nu dit.

ik ben student.
wat ik ga doen: ik ga huilen. en dan bij mn ma smeken om geld voor mn master. en dan óf met de elite in n collegezaal verder studeren met mn master. of ik moet volgend jaar maar vast beginnen met een gezinnetje stichten...?
Gepost door: dechaotik gepost: 21-02-2012 16:25:29
Als et einde van je stufi betekend dat je maar kinderen moet gaan uitpoepen lig ik wat achter op schema....
Gepost door: tedje86 gepost: 17-03-2012 06:31:33
Gepost door nirha op 21-02-2012 15:34:58
Gepost door wokkel op 20-01-2012 14:40:45als er nog studenten zijn op dit forum, ben ik wel benieuwd wat ze hiervan vinden en wat ze er tegen gaan doen. In korte tijd de derde bezuiniging op de toegankelijkheid. Eerst de langstudeerboete, toen werd de tweede studie duurder, nu dit.

ik ben student.
wat ik ga doen: ik ga huilen. en dan bij mn ma smeken om geld voor mn master. en dan �f met de elite in n collegezaal verder studeren met mn master. of ik moet volgend jaar maar vast beginnen met een gezinnetje stichten...?

Jij bent bij lange na geen elite, zo word je geboren (family business) en een of ander HBO of WO papiertje levert daar niets aan bij... Dat was wel een goeie truck om mensen te laten geloven dat ze erbij hoorde haha, en zo te zien werkt het nog steeds.
Gepost door: tedje86 gepost: 17-03-2012 06:39:53
Gepost door wokkel op 21-01-2012 10:59:52VVD wil het studeren elitair houden door het duur te maken.

Prima toch? Als ik soms zie wat er op de universiteiten rondloopt en vanaf komt dan denk ik "tering.... heb jij echt DAT gestudeerd?"

Het kaf MOET van het koren gescheiden worden, anders valt de hele boel straks weer inelkaar zoals de afgelopen paar jaren is gebeurt.

QuoteTe lang studeren is op zichzelf geen probleem, je kan het namelijk afkopen.

Te lang studeren is wel een probleem, het kost de samenleving namelijk geld en wat gebeurt er als er te veel geld "uitgaat" en er te weinig "binnenkomt"? Juist...

QuoteWanneer vvd echt tegen langstudeerders was, hadden ze een bindend studieadvies ingesteld. Kortom, niet hoe slim je bent, maar hoe rijk je bent bepaalt of je (door) kan studeren.

En zo hoort het, wil je iets? Dan zul je ervoor werken ook! Hoe verdien je geld? Door iets te doen... Alsof alles maar komt "aanwaaien"....

QuoteDan de selectie voordat studenten �berhaupt mogen beginnen aan een studie. De vooropleiding deugt blijkbaar niet. In plaats van daar wat aan te doen, worden mensen bij de voordeur van hbo of universiteit geweigerd. Dus als je een slechte mbo of middelbare school had, ben je ook al weer de lul en krijg je geen eerlijke kans om je daaruit te ontworstelen.

Nu klinkt het net alsof een MBO diploma niets waard is en je per see een HBO diploma moet halen als MBO'er om nog enigzins iets te "bereiken".... Hallo! Wordt eens even wakker, de werkeloosheid onder HBO'ers is nog steeds hoger dan de werkeloosheid onder MBO'ers. En weet je waarom dat is? Omdat HBO'ers verwende kindjes zijn die gewend zijn om alles maar te krijgen (van pappie en mammie), dus ze verwachten DIRECT een baan nadat ze afgestudeert zijn. Echter werkt dat wel even anders en zodra ze daar achter komen worden ze weer boos en gaan ze schoppen en slaan. Het resultaat daarvan was: occupy this en that...

QuoteKenniseconomie wordt in Den Haag veel benoemd, maar er wordt geen zak mee gedaan.

De mensen doen er zelf niets mee.

En nu? Krijg ik nu een hoop negatief commentaar op mijn ass omdat ik niet in mijn parochie preek? Kom maar op !
Gepost door: pix gepost: 17-03-2012 14:07:13
Ik zou in ieder geval even kijken hoe het zit met de dt-regel, want je komt nu behoorlijk over als een MBO-er.
Gepost door: tedje86 gepost: 17-03-2012 14:56:54
Gepost door pix op 17-03-2012 14:07:13Ik zou in ieder geval even kijken hoe het zit met de dt-regel, want je komt nu behoorlijk over als een MBO-er.

Ik vind het echt heel naar dat je MBO'ers blijkbaar als dom beschouwd en ziet als mensen die slecht zijn in spelling.... Zal wel iets met je jeugd te maken hebben denk ik, want je moet dat tekort aan aandacht en dat trauma van het pesten toch ergens op afreageren he?

Gepost door: tedje86 gepost: 17-03-2012 14:59:07
haha ik zien u pas dat je onderhand al 28 bent en nog steeds in je punk/alto fase bent blijven hangen.... Je bent dus ook nog eens onderontwikkeld en onaangepast.

Daar zou ik ook wel een trauma van krijgen ja, weten dat je kansloos bent omdat je ontwikkeling gestopt is op je 16e.
[1] [2]

Dit topic is gesloten je kunt niet meer reageren.
Terug naar het Nieuws&politiek-forum.

© copyright 2002 - 2018 Punx.nl - Gebruikersovereenkomst - Adverteren - Contact - Crew