Ian Rilen & The Love Addicts - Passion, Boots & Bruises

20-01-07 00:23:55 / door mano-revolver / band: Ian Rilen & The Love Addicts / album: Ian Rilen & The Love Addicts - Passion, Boots & Bruises (2006)

Een review van een rock plaat op punx.nl. Vreemd? Nee hoor, absoluut niet. De meeste punks, skins en hardcore kids hebben minstens één plaat in hun kast staan van Motörhead, Guns 'n' Roses of Rose Tattoo. Vooral die laatste band kent veel liefhebbers binnen de punk en hardcore scene. Laat Ian Rilen nou net één van de originele leden van Rose Tattoo zijn.

Ondanks dat Ian Rilen één van de founding members van Rose Tattoo is, is daar ook eigenlijk alles mee gezegd. De beste man zijn carriere bij Rose Tattoo duurde maar voor korte tijd en ging daarna onder andere verder met bands als X, Sardine V, divers solo werk en nu dus met The Love Addicts. En ondanks dat de Rose Tattoo historie niet meer relevant is, is het toch goed om te horen dat sommige mensen qua muzieksmaak en stijl geen spat veranderen. The Love Addicts maken namelijk hetzelfde soort blues doorspekte rock 'n' roll waar hun medelanders groot mee zijn geworden.

Passion, Boots & Bruises is het eerste, en tevens laatste, wapenfeit wat Ian Rilen & The Love Addicts uitbrengen. De beste man is namelijk in oktober 2006 overleden op 59 jarige leeftijd. Jammer, want het album toont weldegelijk potentie. Het rocked, de teksten zijn misschien wat simpel maar wel persoonlijk en prettig om naar te luisteren en voor een 59 jarige rocker had Ian Rilen nog een fantastische stem.

En toch is het album geen echte topper geworden. Er staan geweldige tracks op die de Rose Tattoo fans zullen lusten als pap, maar op een gegeven moment kakt het toch een beetje in en word de CD een stuk minder interessant. En dat is jammer. Voor de vinyl freaks is het album ook op dubbel LP verschenen inclusief twee bonustracks waaronder de Rose Tattoo track Bad Boy For Love die uit de pen van Ian Rilen komt.

01. Boozed To Blame
02. I Dare Ya
03. Never Fall In Love