I Walk The Line - Desolation street

06-03-07 15:15:35 / door mano-revolver / band: I Walk The Line / album: I Walk The Line - Desolation street (2006)

I Walk The Line - Desolation street

Misschien herken je het hoesje nog. Deze CD is namelijk ook al eens gereviewed door collega David Poison voor Punx.nl en de positieve review van onze vriendelijke Belg is altijd bij mij blijven hangen. Zelfs na een dikke acht maanden herinner ik mij de lovende woorden nog van David P. en het hoge cijfer dat hij deze schijf gaf. Onlangs kwam ik het plaatje tegen op Ebay voor een verassend lage prijs en schafte deze in combinatie met een aantal andere klassiekers die nog niet in mijn platenkast stonden aan. Toevallig kreeg ik de Gearhead Records versie van het album die net uit is. De originele plaat kwam uit op Combat Rock Industry en de website van Gearhead heeft mij doen leren dat de originele versie alleen bedoeld was voor de Finse en Duitse markt. Nu dus goed wereldwijd verkrijgbaar en dus ook in Nederland. Reden genoeg om de plaat nog eens onder de loep te nemen en kijken of ik net zo lyrisch over Desolation Street ben als David.

Eigenlijk kan ik heel kort zijn. Ik ben dat niet. Ik heb het album meerdere malen geluisterd en bij mij valt het kwartje niet en dat vind ik jammer. Dat de nummers goed in elkaar zitten valt niet over te discussiėren maar naar mijn mening missen ze een behoorlijke dosis power en overtuigingskracht. Dit geldt tevens voor de vocalen van zanger/bassist Ville. De persoonlijke teksten raken mij niet. Ik mis overtuiging en 'soul' in zijn stem en je hoort duidelijk dat Engels niet de moederstaal is van dit Finse I Walk The Line wat me bij sommige tracks ook flink stoort.

Persoonlijk trek ik punkrock met een orgel heel erg goed, vraag maar aan mijn vrouw. Maar Desolation Street laat mij met gemengde gevoelens zitten. Ondanks het gemis van overtuigingskracht zit de muziek goed in elkaar maar voor mij is het een 'net niet geval'. Geen slechte plaat maar ook geen band waar ik idolaat van zou worden als het op dit niveau blijft hangen. Ik mis Dim's Rebellion.

01. Just Like The Rest
02. The Man Without A Name
03. Grand Collapse