BALZAC - Paranoid Dream Of The Zodiac

21-03-07 02:40:58 / door mano-revolver / band: BALZAC / album: BALZAC - Paranoid Dream Of The Zodiac (2007)

BALZAC - Paranoid Dream Of The Zodiac

Dat de zaken voorspoedig lopen met Balzac hoef ik jullie al lang niet meer te vertellen. Paranoid Dream Of The Zodiac is inmiddels alweer het vierde album dat de band op officiële wijze in Europa uitbrengt en het 1e album voor het Duits/Franse J-Rock label Gan-Shin Records die ook andere grote Japanse Rock bands als Dir En Grey, Merry en Mucc onder hun hoede hebben. Sinds kort maakt Balzac deel uit van deze familie en word een maand later, nadat de band afscheid heeft genomen van hun oude Europese label G-Force Records doormiddel van de Deep Blue: Chaos From Darkism II release, al een gloednieuw album uitgebracht. Hoewel, zo nieuw is het allemaal niet...

Paranoid Dream Of The Zodiac is namelijk een compilatie geworden die twee eerder verschenen Japanse releases combineert. Namelijk Zodiac's 'Beware On Halloween' en de split singel tussen Balzac en Zodiac die eind 2006 in Japan uitkwam. Beide releases zijn al gereviewed voor Punx.nl en de desbetreffende artikelen kan je hier en hier lezen.

Desalniettemin is het uiteraard wel een release die de nodige aandacht verdient in de media. Niet iedereen kan en/of wil zijn CD's uit Azië bestellen en daar bied deze plaat uitkomst. Balzac grijpt met dit album terug naar zijn roots en pure horrorpunk is wat de klok slaat op deze schijf. De lichte industrial invloeden die de sound van Balzac in latere releases rijker is geworden worden even gelaten voor wat het is en het is dan ook weer ouderwets genieten met tracks als Brain Control, The Killer In The Window, Hurt en The Zodiac Killer Part 2.

Net als alle andere Gan-Shin releases is de CD en het artwork tot in de puntjes verzorgd en is het zelfs een must have geworden voor de fan die de nummers al op de originele uitgave in huis had. Niet alleen voor Balzac begint 2007 onder andere dankzij deze release sterk, ook Gan-Shin heeft met de nieuwe releases van Dir En Grey, Mucc en nu ook Balzac al een ijzersterke line up in de platenzaak staan en ik kan niet wachten op wat voor moois het label ons nog meer gaat trakteren dit jaar! Volgende week al zijn in ieder geval zowel Mucc als Balzac live te zien in Europa!

(Geen cijfer, heruitgave)

01. Before The Nightmare
02. Brain Control