The White Barons - Up All Night With

26-03-07 17:17:30 / door mano-revolver / band: The White Barons / album: The White Barons - Up All Night With (2007)

The White Barons - Up All Night With

Begin dit jaar schreef ik al een review over het andere bandje van zangeres Eva Von Slut, Thee Merry Widows. Achteraf gezien zie ik in dat ik dat schijfje van teveel punten had voorzien (79) en dat er best wel wat vanaf had kunnen worden getrokken. Een maand later schreef Marnix ook nog een review en was het daar uiteindelijk meer mee eens dan met mijn eigen recensie, shit happens. Maar goed, blijkbaar zit de volgetattooërde dame Eva niet stil en heeft weer een ander (ditmaal mannelijk) gezelschap om zich heen verzameld en brengt het schijfje ‘Up All Night With The White Barons’ uit.

Eerste wat opvalt is dat de sound wat vuiger, meer punkrock is dan Thee Merry Widows. Hierdoor klinkt de band direct een stuk steviger, maar om maar direct met de deur in huis te vallen; de band steekt met deze langspeler niet boven de middelmaat uit. Hoewel de band in vergelijking tot Thee Merry Widows een stuk voller klinkt is het nog steeds niet overtuigend wat deze mannen en dame brengen. De sound verveelt snel. Waarvan de schuld deels bij de band, deels bij de productie maar ook deels bij de vocalen ligt.

Eva Von Slut is dan wel een vrouw, zo klinkt ze in ieder geval niet. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan een frontvrouw die probeert als een frontman te klinken en bij vlagen aan een zwijn dat de slachterij in word gereden. De vocalen in combinatie met de middelmatige muziek wisten al snel mijn irritatiegrens te bereiken. Jammer, want om eerlijk te zijn had ik hier wat meer van verwacht.

Ik moet dan ook met spijt zeggen dat de CD mijn irritatiegrens snel wist te bereiken en dat ik het album in etappes heb moeten afronden voordat ik überhaupt aan deze review kon beginnen. Deze schijf zal in ieder geval niet meer snel de binnenkant van mijn CD-speler zien. Hierbij doe ik niet alleen mijzelf een plezier, zelfs van de buren en mijn honden kreeg ik een high-five.

01. You Never Were
02. Wicked Ways
03. Suicide Mission