Jesse Malin - Glitter in the gutter

28-04-07 19:32:54 / door davidpoison / band: Jesse Malin / album: Jesse Malin - Glitter in the gutter (2007)

Jesse Malin - Glitter in the gutter

Laat ik maar met de deur in huis vallen...dit is pure klasse! Jesse Malin is in het alternatieve singer/songwriter circuit allang geen onbekende meer, deze New Yorkse punkrocker is er in geslaagd om op wereldwijde schaal door te breken met het sublieme debuut 'The fine art of self destruction', een heel emotioneel beladen album. opvolger 'The heat' werd iets minder geapprecieerd, maar bracht desondanks opnieuw de kassa aan het rinkelen.

Malin die met DGeneration 3 fantastische glam klassiekers schreef zal met 'glitter in the gutter' definitief de grote jongens vervoegen. Daarmee doel ik op kleppers als 'Bruce Springsteen' en 'Ryan Adams'. Beide heren noem ik niet zomaar. Op het supergevoelige 'Broken radio' (song van het jaar?) zingt The Boss nog effe mee, terwijl de geest van Ryan Adams door elke track heen waait en z'n lead gitaar krijg je er gratis bij. Ballads en stevige rockers worden op een perfecte manier afgewisseld en laten je met een heel lekker gevoel na. Het klinkt allemaal fantastisch en de stem van Malin is echt uniek. Ik ben er vrij zeker van dat heel wat mensen deze plaat in huis gaan halen, zou je ook moeten doen, want er is voor elk wat wils.

'Little star', 'NY nights' en 'Tomorrow tonight' laten al weken m'n hart sneller bonken. Ik duw nog even op repeat en zwijmel lekker weg bij deze hemelse klanken. Wat kan muziek zo simpel, eerlijk en bloedstollend mooi zijn. O ja, Josh Homme doet ook mee! Was ik het bijna vergeten! Koooooopen!!!

Score: 92/100

<< Soultamer - The remedy comes in disguise Various Artists - Our impact will be felt >>