Various Artists - Revenge of the Psycho Cats

08-05-07 11:51:35 / door pureandsimple / band: Various Artists / album: Various Artists - Revenge of the Psycho Cats (2007)

Laatst heb ik Revenge of the Psycho Cats, het tweede deel in de reeks, op de kop getikt. Nu ben ik al een flink tijdje liefhebber van het genre waar in 1980 door the Meteors leven in is geblazen en als ik dan op de hoes lees dat er een flink aantal van mijn favoriete bandjes op staan dan kan ik em natuurlijk niet laten liggen.  Al het materiaal is live geschoten in clubs als Klub Foot en de Marquee Club in London en op de Big Rumble festivals. Daarnaast staan er nog een aantal promos op die gezien kunnen worden als clips van bands. Bij het eerste livefilmpje krijg ik meteen een behoorlijk dosis hoofdpijn footage naar mijn hoofd geslingerd. De Demon Teds, die eigenlijk 1 van mijn favorieten uit het genre zijn, zijn dusdanig op band vastgelegd dat een epileptische aanval bijna onvermijdelijk is. Gelukkig heeft geen enkel andere band zoveel last van flipperende camerastandpunten en vage lichteffecten als deze. Gelukkig maar, want dat zou een behoorlijke domper zijn geweest. Nee, al met al is dit een heel leuk hebbedingetje. Tuurlijk, hebben ze alles strak en rechtgetrokken qua geluid. Bij enkele livebeelden is er zelfs gewoon de originele track ondergeschoven en bij vrijwel alle clips is het publiek compleet weggemoffeld. Toch deert dat allemaal niet, want het klinkt goed en het ziet er leuk uit. En dat is het belangrijkste! Tuurlijk zal ik het niet dagelijks draaien, maar dat doe ik bij compilatie cds ook niet. Nee, voor liefhebbers van het genre is het een tof dingetje om in de kast te hebben.

The Meteors - Please Don't Touch (clip)
Demented Are Go - The Chase
Long Tall Texans - Mad About You