The Generators - Welcome to the end

23-05-07 10:48:28 / door pureandsimple / band: The Generators / album: The Generators - Welcome to the end (2007)

The Generators - Welcome to the end

En dan ben je zo blij als een kind omdat je denkt dat er een nieuwe Generators plaat in de brievenbus gaat vallen in dezer dagen. Maar nee hoor! Onze vrienden van PLY tracteren ons op een re-issue dat moet werken als een soort van apetiser voor het aankomende nieuwe album, The Great Divide. Overigens is het ook een soort jubileumrelease om te herdenken dat ze al 10 jaar bezig zijn als band. Het zal allemaal wel. Ik ken deze tracks allemaal al! Daarnaast is deze plaat heden ten dage nog steeds prima te krijgen voor de liefhebbers onder ons. Mja, voor de mensen die het allereerste album van deze band nog niet in de kast hebben staan zal ik deze plaat toch nog even beschrijven. Anders is't ook zo’n korte review, niet?
Allereest valt de cover op die er een stuk passender uitziet. De grote roze letters en discogekleurde dudes hebben plaats gemaakt voor een open doodskist met de titel erin. En op de achterkant blijkt dat de plaat geen 11 nummers telt zoals het origineel, maar 14 nummers. Dat maakt deze release al interessanter. Helaas zijn deze tracks niet unreleased zoals vermeldt is, maar zijn ze te vinden op de From Rust To Ruin plaat. Behalve dan de Sex Pistols cover, No Feelings, die staat op die geweldige tribute van Radical Records. Liefhebbers van melodieuse punkrock-n-roll die deze band nog niet kennen zullen de buidel moeten trekken, want deze band uit LA is wat mij betreft het summum binnen een zeer uitgebreid genre. Gevoelig, upbeat, rauw, zacht en swingend. The Generators hebben het allemaal gemastered. En ondanks dat dit wat mij betreft de mindere plaat is uit de Generators catalogus zijn tracks als City Of Angels en Snaketown regelrechte classics.
The Generators zijn alles wat je zou willen dat Social Distortion was. Maar dan nog een stukkie beter. Nuff said.

01. Suspect
02. Yankee Boy