Loaded - Hold Fast

14-06-07 16:10:33 / door pureandsimple / band: Loaded / album: Loaded - Hold Fast (2007)

Loaded - Hold Fast

The Clash, Specials, Bosstones en Rancid. Altijd mooi om zo�n lijstje te zien op je promosheet. Jaja, Marnix krijgt weer eens ska-punk voor z�n kiezen! Mijn skaandacht is in ieder geval meteen vervlogen skals ik denk skaan het skafschuwelijke genre vol met skachterlijke ska-woordgrappen gebracht op übervrolijke inhaken-en-meedeinen deuntjes. En van skal die tweetonige woekuh-woekuh's en pick it up crapola halveert mijn zaadproductie ook spontaan. Mja, ik heb opzich wel een hoge pet op van de Dirty Faces familie dus ik geef Loaded, zoskals een goede recensist betaamd, een waardige skans (ookal zet ik voor de zekerheid de prullenbak vast sklaar).
Na wat luisterbeurten hoor ik dat Loaded positief probeert op te vallen in het genre van veel soep en weinig ballen door een goede productie, skafwisselende tracks en een skall-over stevige sound. Ik waardeer vooral de tempowisselingen, de uptempo vibe en het harder doorrocken. Daarnaast is de tekstuele content zeker niet zo irritant skals ik had verwacht. Zelfs de 'billy invloeden hier en daar misstaan zeker niet! Omdat de boventoon rock�n�roll is doet het me zelfs hier en daar denken aan bands als The Peacocks. Tuurlijk spoel ik een beetje door de dub en reggae stukjes heen, maar ik skamuseer me prima met Loaded! Jaja, ondanks dat ik dolgraag deze plaat de grond in had willen schrijven komt het trio uit Mannheim er zonder kleerscheuren vanaf. Iets wat niet vaak gebeurt bij een, voor mij, redelijk onbekend skapunk-orkestje. Ook de zang, helemaal voor een Duitse band, is gewoon goed te noemen. Dit skan ook komen doordat de zanger/ bassist van origine een Skamerikaan is, maar ook dat was een vooroordeel wat ik bij skaanvang van deze plaat had (dat Duitse bands in deze hoek vaak kutzangers hebben). Daarnaast zit de plaat skafwisselend en krachtig in elkaar en is er voldoende skaandacht besteed aan het skartwork. Ze bestaan trouwens skal 13 jaar en ook dat is misschien wel skaan de plaat skaf te horen. Tja, skals een ska-hater skals ik hier wat in hoort dan zal het toch ergens wel te pruimen zijn! Ik neem skaan de liefhebbers hierbij voldoende te hebben geïnformeerd!

01. This Poison Moon
02. Bright Lights, Big Shitty
03. Tonight We Ride