Dead IDentities - Music For The Waiting Room

14-07-07 15:00:45 / door mano-revolver / band: Dead IDentities / album: Dead IDentities - Music For The Waiting Room (2007)

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel dat wanneer labels een 'echte' cd (hiermee bedoel ik dus geen demo's) uitbrengen en vervolgens de promotiealbums aan degene die deze release moeten aanprijzen en de lezer een beetje in de goede richting moeten duwen opschepen met een goedkope cd-r versie met dito hoesje. Nooit een goede binnenkomer als ik mijn enveloppe open maak en zo'n goedkoop alternatief in aantref en al helemaal niet als het ook nog eens de eerste release van een nieuw label betreft, namelijk die van Yesterday's Gone Records.

Maar de band Dead Identities kan hier natuurlijk niks aan doen en het zou zonde zijn om een band af te gaan rekenen op verkeerde (lees: goedkope) keuzes van het label dat de band moet presenteren. Ook de Dead Identities bestaan nog niet zo lang, maar de kans is groot dat je ze een keer voorbij heb horen komen in de Playstation 2 / PSP game 'Burnout Dominator' waarbij het nummer 'Long Way Out' regelmatig voorbij schoot. De Engelse band maakt punkrock die me doet denken aan bands als The Living End, Reno Divorce, Welt maar ook aan bands als The Wildhearts, Goober Patrol en Snuff (en niet alleen door het Britse accent van zanger/gitarist Keef). Veel punkrock 'n' roll met zo nu en dan een overbodig uitstapje naar ska en skatepunk, zonde en naar mijn mening ook totaal niet nodig.

Al met al zetten de Dead Identities een lekkere plaat neer met veel catchy songs. Als ze met de tweede schijf de uitstapjes achterwege laten kunnen we nog een verrassing verwachten uit Engeland waar vandaag de dag te weinig goede bands vandaan komen. Hopelijk krijgen we dan wel gewoon de echte cd...

01. Not My Country
02. Long Way Out MP3
03. Got It Good