Silverstein - Arrivals & Departures

09-09-07 15:33:51 / door leej / band: Silverstein / album: Silverstein - Arrivals & Departures (2007)

Silverstein - Arrivals & Departures

De Canadese screamo band Silverstein, die afgelopen mei nog in Tivoli speelde, heeft pasgeleden een nieuwe cd genaamd 'Arrivals & Departures' uitgebracht. De cd is geproduceerd door Mark Trombino die onder andere ook gewerkt heeft met Blink 182, Finch en Jimmy Eat World. De band die pas zeven jaar bestaat en al na twee EP's in eigen beheer door Victory, dat en masse post-hardcore bands tekende, werd gecontracteerd. Sindsdien groeit deze band mee met het emo genre en deze cd is dan ook al hun derde in vier jaar!

Het album begint met het catchy upbeat liedje 'Sound Of The Sun'. Ik kan mij herinneren dat ze dit liedje ook speelden in Tivoli, waar de meeste mensen het refrein al meteen mee zongen, wat er op wijst dat het dus catchy is. Hierna volgt het liedje 'Bodies And Words' dat begint met een geweldige intro waardoor het liedje al niet meer verpest kan worden en ook de rest van het liedje is prettig om te horen. Het derde liedje 'If You Could See Into My Soul' is ook een heerlijk liedje waar je na de eerste keer luisteren al van houd. Hierna word de mood een beetje verpest door het liedje 'Worlds Apart', wat een beetje te weinig uptempo is, maar dat maakt het volgende nummer 'My Disaster' weer helemaal goed!

De cd sluit af met het rustige maar practhige nummer 'True Romance'. De hele cd is eigenlijk gewoonweg weer typisch Silverstein, ze zijn geen rare zijweg ingeslagen, hebben geen rare dingen geprobeerd, wat enerzijds best jammer is, maar  Arrivals & Departures is Silverstein zoals we Silverstein gewend zijn en dat is maar goed ook!

1. Sound Of The Sun
2. Bodies And Words
3. If You Could See Into My Soul