Various Artists - The Black And White Double EP

10-09-07 19:15:47 / door pureandsimple / band: Various Artists / album: Various Artists - The Black And White Double EP (2007)

Een 4-way split releasen waarvan 1 op wit vinyl en 1 op zwart vinyl is wat mij betreft niet echt praktisch. Lekker belangrijk! Oogt het bad-ass? Jazeker! Cool idee dus!
Als ik de bands muzikaal zou moeten voorstellen kan ik overal wel beginnen over posi old school SxE hardcore met het hart op de jusite plaats en een aantal oud-gedienden noemen enzo, maar uiteindelijk maakt dat weinig indruk. Ik houd het dus maar even voor het gemak op de landen waar ze vandaan komen. Up Yours vertegenwoordigt ons eigen kikkerlandje. Make The Differtence en Speak Out komen uit Amerika. En dat er niet alleen maar satanische blackmetal uit Findland komt bewijzen de mannen van Turn The Tide. Stiekem had ik verwacht dat de opnames een stuk zwakker zouden zijn, maar dat valt uiteindelijk heel erg mee. Sterker nog: De opnames zijn prima!
Alleen maar vriendelijke woorden? Nou, niet echt. Kijk, tuurlijk is dit een leuk dingetje en voor die 7 eurotjes kan je het haast niet laten liggen, maar ik heb een aantal jaren geleden een flinke zuivering van mijn hardcore-afdeling gehouden en als er in die tijd deze 7” tussen stond dan weet ik zeker dat ik daar iemand heel gelukkig mee had gemaakt. En dat ik ‘em dus niet in de kast zou houden. Waarom? Misschien omdat ik een verwent nest ben met veel toffe platen die inziet dat hij niet genoeg tijd heeft om alles evenveel tijd te gunnen als dat ze het waard zijn. Zijn de twee singles dan slecht? Nwehh, zeker niet. Maar echt weggeblazen ben ik door geen enkele van deze 4 bands. Het meeste potentieel zit waarschijnlijk in Make The Difference. Die deden me denken aan Champion. Had ik daar ook ooit niet eens een plaat van aan iemand weggegeven?

POSITIVE AND FOCUSED RECORDS

<< Mad Marge & The Stonecutters - Liberated Ringworm - The Venomous Grand Design >>