D'espairs Ray - Mirror

17-09-07 13:18:16 / door mano-revolver / band: D'espairs Ray / album: D'espairs Ray - Mirror (2007)

D'espairs Ray - Mirror

Nog niet zo lang geleden schreef ik al een review over het debuut album van D'espairs Ray met de titel 'Coll:set'. Inmiddels is ook het tweede, en tevens meest recente, album op de redactie verschenen die iets eerder dit jaar is uitgebracht, namelijk 'Mirror'. Door één van de live dvd's en het debuut album was ik op slag verliefd geworden op de sound van dit Japanse gezelschap. Vol hooggespannen verwachtingen schoof ik 'Mirror' dan ook in mijn cd-speler.

En wat er gebeurde weet ik niet, maar ik vond het op het eerste gehoord drie keer niks! Wat was er met het geluid van deze band gebeurt? Vreemd! Het duurde dan ook meer dan een week eer ik 'Mirror' een tweede luisterbeurt gunde. Nog vreemder, want toen klopte alles wel. Ik weet niet wat ik de eerste luisterbeurt in mijn oren had, maar wat is 'Mirror' weer een geweldige plaat geworden, nog beter dan het debuut zelfs! De tracks zijn zeer melodieus, hebben een dik gitaargeluid en 'Mirror' kent veel up-tempo tracks, met sublieme achtergrond vocalen die de plaat de juiste richting induwen. De muren die genres zoals rock, punk, metal, hardcore en industrial scheiden worden ongenadig hard weggeblazen door dit viertal met fantastische nummers als; Trickster, Mirror en Hollow.

Ik heb er een nieuwe favoriete Japanse band bij, de naam D'espairs Ray en schuldige hieraan is de plaat 'Mirror'. Zeker dit jaar één van de betere J-rock albums die ik heb mogen beluisteren en niet zomaar een kopie van een grotere act zoals Dir En Grey of MUCC. Super!

01. Damned
02. Trickster
03. Mirror