Hanoi Rocks - Street Poetry

18-09-07 21:51:39 / door wout3 / band: Hanoi Rocks / album: Hanoi Rocks - Street Poetry (2007)

Hanoi Rocks - Street Poetry
Hanoi Rocks bestaat ondertussen bijna 30 jaar, en Street Poetry is hun achtste CD al – twee live-CD’s uitgezonderd. De Scandinavische glamrockers laten er ook nu geen twijfel over bestaan: deze plaat staat er! De CD opent veel belovend met het meer dan matige ‘Hypermobile’, en daarna volgt de titelsong ‘Street Poetry’. Dat nummer klinkt nogal behouden en onovertuigend, maar dat wordt meteen goedgemaakt door wat daarop volgt. Het nummer ‘Fashion’, tevens de eerste single van deze CD, klinkt geweldig op alle vlakken. De daaropvolgende nummers klinken allemaal niet slecht – integendeel, de meeste nummers zijn zelfs goed – maar alles lijkt wat op elkaar. Van de overige nummers kunnen vooral ‘Powertrip’ en de krachtige tweede single ‘This One’s For Rock’n’Roll’ bekoren.

Het grote nadeel aan deze CD (en Hanoi Rocks in het algemeen) is dat er op elk nieuw album nooit echt iets nieuws verschijnt. Veel songs lijken op elkaar, en blijkbaar hebben Hanoi Rocks het er heel moeilijk mee om af te wijken van hun kenmerkende glamrock’n’roll-stijl. Laat dat nu net wel een stijl zijn die door mij al jaren fel gesmaakt wordt. Maar als je iets nieuws zoekt, ben je met deze CD dus niet echt aan het juiste adres.

Doch de echte Hanoi Rocks-fans zullen zeker hun gading vinden, want er worden weer een aantal nummers toegevoegd aan hun (ondertussen toch al noemenswaardig) lijstje van Hanoi Rocks-klassiekers.

Al bij al een knap en energetisch album dus, met enkele zeer sterke rocksongs; maar toch ietwat overschaduwd door de eentonigheid. Maar laat dat u zeker niet van de wijs brengen: als je Hanoi Rocks altijd al kon smaken, zal je ook deze schijf in je collectie willen!

Tracklisting
01. Hypermobile
02. Street Poetry
03. Fashion
04. Highwired
05. Power Of Persuasion
06. Teenage Revolution
07. Worth Your Weight In Gold
08. Transcendental Groove
09. This One's For Rock N Roll
10. Powertrip
11. Walkin' Away
12. Tootin' Star
13. Bumblefoot And Busy Bee

DEMOLITION RECORDS
<< The Unseen - Internal salvation Everytime I die - The Big Dirty >>

Gepost door: davidpoison Gepost: 19-09-07 19:13:48
een fantastische cd...vind 'm helemaal niet ééntonig...er staat echt rock 'n roll op met 'this one's for rock 'n roll', punkrock met 'street poetry' en ook een echt harde song als 'transcendental groove'. 'Fashion' is een kraker van formaat en met het instrumentale 'bumblefoot and busy bee' verrassen ze me ook!! veel beter dan another hostile takeover en een samenhangend album geworden. Ligt al enkele dagen non-stop op en vervelen doet het geen seconde!!
Gepost door: henk-jan Gepost: 19-09-07 22:06:25
Wat is van deze band nou echt een aanrader om te kopen? Hoor best vaak lovende dingen over deze band. En ik weet dat ik vroeger als broekie het nummer Dead, Jail or rock n roll van Michael Monroe te gek vond. Helemaal die clip ervan waar Axl Rose in zat.
Gepost door: mano-revolver Gepost: 19-09-07 22:16:03
Gepost door henk-jan op 19-09 om 22:06Wat is van deze band nou echt een aanrader om te kopen? Hoor best vaak lovende dingen over deze band. En ik weet dat ik vroeger als broekie het nummer Dead, Jail or rock n roll van Michael Monroe te gek vond. Helemaal die clip ervan waar Axl Rose in zat.

Over Axl gesproken, ik ben van het weekend in Köln en dan pik ik die Hollywood Rose cd voor je op als ze die nog hebben!
Gepost door: henk-jan Gepost: 20-09-07 13:37:30
Danke!!
Gepost door: davidpoison Gepost: 20-09-07 14:23:23
Henk-jan, debuut 'bangkok shakes,saigon shakes, hanoi rocks' is super, 'oriental beat' is dik ok. 'two steps from the move' staan supernummers op. 'Self destruction blues' is ook heel goed, 'back to mystery city' vind ik iets je minder. Van de latere cd's moet je zeker 'twelve shots on the rocks' kopen, al is het maar voor de nummers 'obscured' en 'a day late, a dollar short'. De vorige cd 'another hostile takeover' was ook al heel goed. maar deze laatste hoort zeker in de top 3 van al hun platen!!
Gepost door: henk-jan Gepost: 20-09-07 16:49:23
Yo, dank je.