Evacuate - S/T

06-12-08 19:19:00 / door jelleonparole / band: Evacuate / album: Evacuate - S/T (2008)

Evacuate - S/T

Mike Virus is een druk baasje. In het verleden nam hij al de microfoon ter hand bij The Virus en Cheap Sex (beiden inmiddels ter ziele) en nu is hij terug met zijn nieuwe band Evacuate. Naast de heer Virus wordt deze band onder andere aangevuld met leden van Lab Rats en 2nd Hand Justice.

Veel vernieuwing hoef je van deze band niet te verwachten. Als je bekend bent met het materiaal van eerdergenoemde bands kun je denk ik wel een inschatting maken van dit Evacuate. Een aantal jaren geleden schoten dit soort Amerikaanse ‘punkcore’ bands als paddenstoelen uit de grond, mede dankzij het succes van bands als The Casualties en The Unseen. Veel van de bands in het genre kwamen echter niet boven de middelmaat uit en leken zich eerder te concentreren op de lengte van hun hanekam en het aantal studs op hun jas dan op het schrijven van goede nummers. Helaas kan ook dit Evacuate zich niet meten aan de grote jongens in het genre. Muzikaal gezien zit het allemaal op zich wel goed, over de zang ben ik echter een stuk minder te spreken. Ik ben nooit echt fan geweest van het stemgeluid van Mike Virus en deze plaat onderstreept dat eens te meer. Daarnaast wil de beste man soms teveel met zijn stem, waardoor er af en toe een paar flinke valse noten tussen zitten. Ook tekstueel is deze plaat geen hoogvlieger en ‘Bulimia girl’ is daar een goed voorbeeld van.

Evacuate weet met dit middelmatige debuut geen goede indruk bij mij achter te laten. Toch zullen er waarschijnlijk genoeg kids zijn die wèl weglopen met deze band en dat is ze van harte gegund. Ze werken er hard genoeg voor.

Score: 62/100

<< Rosematter - Shooter's Gonna Choke Mise En Scene - Wild As Angels >>