Trashcat - Too Much Ain't Enough

10-12-08 23:17:00 / door jelleonparole / band: Trashcat / album: Trashcat - Too Much Ain't Enough (2008)

Trashcat - Too Much Ain't Enough

‘Too Much Ain’t Enough’ is het eerste wapenfeit van de Londense band ‘Trashcat’. Deze nieuwe band, onder leiding van Darragh (ex-The Restarts, zie artikelensectie voor interview), timmert pas sinds 2006 aan de weg maar heeft in die korte periode al een flink aantal bandleden versleten. Inmiddels heeft de band een vaste line-up en zijn ze er klaar voor om met deze debuutplaat in de achterzak de nodige zieltjes voor zich te winnen.

Tien nummers lang trakteert Trashcat ons op onvervalste en ongepolijste punkrock ’n roll, hier en daar afgewisseld met wat ska- en surfinvloeden. Geen genre wat ik iedere dag opzet als ik eerlijk ben en na de eerste draaibeurt was ik dan ook nog niet meteen enthousiast. Des te knapper vind ik het dat het trio mij uiteindelijk toch heeft weten te overtuigen van hun kwaliteiten. In eerste instantie vond ik dat het tempo zo af en toe wel een paar tikkies omhoog had gemogen, maar na een paar keer luisteren begon de plaat echter te groeien en leerde ik de nummers steeds meer te waarderen. Binnen de kortste keren liep ik de refreinen van ‘Nightlife’ en ‘Tastes like ecstacy’ luidkeels mee te zingen en vooral ‘Dirtbird paradise’ kreeg ik dagenlang niet uit m’n kop. Wat een gaaf nummer is dat! De stem van Darragh blijkt zich naast The Restarts ook uitermate goed te lenen voor dit soort muziek. Met zijn rauwe stemgeluid en Londense accent geeft hij de nummers net dat extra vuige tintje wat dit soort muziek nodig heeft.

Liefhebbers van een goeie pot goudeerlijke, ongecompliceerde 3-akkoorden punkrock ’n roll zullen dit schijfje op waarde weten te schatten en ik denk zelfs dat ook de meest doorgewinterde Restarts fans hier wel mee uit de voeten zullen kunnen. Oh, vergeet ik bijna het belangrijkste: PLAY IT LOUD!

Score: 77/100

<< Faster Faster - Hopes & Dreams Batmobile & Peter Pan Speedrock - Cross Contamination, Split CD >>