Nitro17 - Onto The Other Side

13-12-08 16:18:00 / door pureandsimple / band: Nitro17 / album: Nitro17 - Onto The Other Side (2008)

Nitro17 - Onto The Other Side

De psychobilly formatie Nitro 17 is muzikaal niet voor één gat te vangen. Zo heeft de band een duidelijke link met glamrock, deathrock, wave, punk, garagerock en soms zelfs een beetje een nu-metal vibe. Het mag eigenlijk al een wonder heten dat ze het überhaupt voor elkaar krijgen om tot een egale sound te krijgen, maar wavey psychobilly zou wat mij betreft de kortste beschrijving zijn die ik kan bedenken.

Naar verluid is deze band razend populair in haar thuishaven in Berlijn. Als ode aan de stad hebben de Duitse heren hun versie van The Smiths klassieker Panic laten afspelen in Berlijn in plaats van Londen. Ondanks dat ik niet verwacht dat zij de eerste band zijn die dit doen heb ik het nog nooit op CD gehoord. Het is in ieder geval beter dan "England Belongs To Me" coveren met een andere stad of land ipv Engeland te noemen. Enerzijds is het trouwens wel veelzeggend dat een cover het hoogtepunt van de plaat is, maar slecht is het allemaal niet. Ik kan er dan ook maar moeilijk mijn vinger opleggen waarom deze plaat het niet helemaal doet voor mij, maar het zij zo.

Gezien tegenwoordig Mad Sin gitarist Tex Morton in de band zit verwacht ik dat het (nog) wat meer richting de psychobilly kant zal opgaan en ik verwacht dat dat de band alleen maar ten gunste zal komen. Stiekem wel benieuwd wat deze band gaat doen in de toekomst, want potentieel heeft de band weldegelijk!

Score: 62/100

<< Batmobile & Peter Pan Speedrock - Cross Contamination, Split CD Onesta - We Got Game >>