This Routine Is Hell - Split /w Sandbox Rebellion

22-02-09 11:29:00 / door pureandsimple / band: This Routine Is Hell / album: This Routine Is Hell - Split /w Sandbox Rebellion (2009)

Ik vind het altijd een goed idee als twee 'jonge honden'-bandjes samen een split cdtje opnemen om de wereld te laten horen wat ze kunnen. Allebei 6 nummertjes, goed verzorgt artwork en een net/ overzichtelijk boekje. Prima! Over de uitvoering en alles om de muziek heen kan ik dan ook niets anders dan zeer tevreden zijn. Dat is zeker een meerwaarde voor een release.

Als ik me goed heb laten informeren is Sandbox Rebellion ter ziele dus laten we die maar eerst bespreken. Lekker kort door de bocht doet de band me een beetje denken aan een matige variant op Trash Talk. Beetje nietszeggende nummers die maar sporadisch mijn aandacht kunnen pakken. Ik zie het dan ook niet als een groot gemis dat deze band er niet meer is, maar bespeur daarentegen ook zeker wel voldoende potentieel binnen de band. Als ze de dikke dreigende sound en brute vocalen wat verder uitwerken zie ik voldoende mogelijkheden voor nieuw (lees: beter) werk in de toekomst. Ik laat me dan ook graag verrassen door de 4 mannen met projecten die echt de moeite waard zijn.

This Routine Is Hell tappen uit een ietswat meer old school hardcore vaatje waarbij Paint it Black en, het door de band veelvuldig gecoverde, Minor Threat de logische verwijzingen zijn. De band heeft muzikaal gezien wat meer in huis voor mij dan de eerst genoemde band. En ook al is het live vaak nog veel te rommelig, maken enthousiasme en inzet een hoop goed voor de band. OH! En mag er nog effe 1 keertje geklaagd worden om de stomme naamsverandering van De Tarrels naar This is Hell ehh This Routine Is Hell?? Bij deze dan! De laatste keer...

Score: 67/100

<< BALZAC - The Birth Of Evil Pranksters - Living Disaster >>