Guts 'N' Glory - Here To Stay

29-04-09 23:01:00 / door mano-revolver / band: Guts 'N' Glory / album: Guts 'N' Glory - Here To Stay (2009)

Guts 'N' Glory - Here To Stay

Uit de as van bands als Souls On Fire, I Defy en Miozän is in 2003 de band Guts 'n' Glory ontstaan. Dat deze band een blijvertje is willen ze met de opvolger van het debuut 'Destination Nowhere' (hmm...) meer dan duidelijk maken en het twee album is dan ook heel toepasselijk 'Here To Stay' genoemd.

En het mag best gezegd worden, na enkele luisterbeurten was ik vrij positief verrast over Guts 'n' Glory. Ondanks dat ze alweer even meelopen en ik de vorige bands waar diverse leden van uit hebben gemaakt allemaal ken was ik met deze formatie nog niet bekend. Eerst was ik wat huiverig over het feit dat ze als Duitse band in het Engels zingen maar deze twijfel werd vrijwel direct weggenomen. De vocalen klinken okay zonder een belachelijk accent en de streetpunk van deze skins uit Hannover staat als een huis en doet me bij vlagen aan Bonecrusher, één van mijn favoriete streetpunk bands aller tijden, denken.

Echter word er geen klassieker zoals 'Working For Nothing...' afgeleverd. Daarvoor is de zang van Frank iets te licht en is de muziek niet opgefokt genoeg. Desondanks geloof ik Guts 'n' Glory wel dat ze 'Here To Stay' zijn. Er is weldegelijk potentie om buiten de landsgrenzen zoden aan de dijk te zetten in de streetpunk en Oi! scene en dat iedereen je ook nog eens kan verstaan. De eerste stappen zijn gezet en ik ben benieuwd hoe de band zich gaat ontwikkelen in de nabije toekomst.

SUNNY BASTARDS

<< Various Artists - Punk & Disorderly - The Festival 2005/2006 Left Alone - S/T >>