Polar Bear Club - Chasing Hamburg

19-09-09 12:25:00 / door pureandsimple / band: Polar Bear Club / album: Polar Bear Club - Chasing Hamburg (2009)

Polar Bear Club - Chasing Hamburg

Veelal voorgeschreven voor Hot Water Music/ The Draft-adepten, maar wat mij betreft ook zeker iets voor liefhebbers van bijvoorbeeld Bigwig en Rise Against, is dit Polar Bear Club een band om in de gaten te houden sinds haar eerste plaatwerk in de zomer van 2006. Deze recensent was al behoorlijk lovend over de vorige full length, maar de band weet zich zelfs te verbeteren op dit tweede volledige wapenfeit. Dat scoort extra punten in mijn boekje gezien de band dus geen one trick pony bljikt te zijn, maar een band die zich durft te vernieuwen en te (her)ontdekken.

Zoveel is er daarentegen ook weer niet veranderd voor deze potentiële post-hardcore grootheden, want zo schaal ik de mogelijkheden van de band in, op dit Chasing Hamburg. De vier heren uit NYC weten simpel gezegd zowel meer melodie als meer agressie in hun nieuwe album te stoppen, maar ondanks alles blijft het nog steeds redelijk zware kost voor het doorsnee punkrock-oor. Voor de doorzetters -en zo moeilijk is de band, zeker op dit Chasing Hamburg, nou ook weer niet- is er bijzonder veel te ontdekken op deze plaat. Van het ruige See The Wind, waar de plaat mee opent, tot meer poppy klinkende nummers zoals persoonlijk favoriet Living Saints. Voor elk wat wils dus.
Ik was al overtuigd van PBC's kunnen, maar Chasing Hamburg is weer een stapje dichterbij het daadwerkelijke potentieel. Ik kijk nu al uit naar het volgende album!

<< Alice Donut - Ten Glorious animals Reno Divorce - Tears Before Breakfast >>