Reno Divorce - Tears Before Breakfast

20-09-09 15:27:00 / door mano-revolver / band: Reno Divorce / album: Reno Divorce - Tears Before Breakfast (2009)

Reno Divorce - Tears Before Breakfast

Ik kan me de recensie in de Aardschok van Reno Divorce's debuutalbum 'Naysayers And Yesmen' nog voor de geest halen. Onno had wat vrienden gebeld, het album over de telefoon laten horen en kondigde hen aan dat dit een nieuwe plaat van Social Distortion was, waarop ze hem geloofde. Nu weet ik niet wat ze in hun oren hadden zitten, maar Social Distortion? Toegegeven, om de invloeden van deze band kan je als Reno Divorce zijnde alles behalve heen, maar het was geen 'White Light...'. Klinkt misschien negatief, maar dat is het niet. Ik vind Reno Divorce echt een top-band, maar laten we wel een realistisch blijven...

Inmiddels is de band een aantal jaren en albums verder en is er de nodige podiumervaring opgedaan in binnen -en buitenland wat eindelijk zijn vruchten begint af te werpen. Geen semi-lastig te verkrijgen albums meer op labels waar geen haan naar kraait of beloofde releases die nooit het daglicht hebben gezien maar een deal met het Belgische label I-Scream Records die de nieuwste telg (weliswaar een tweetal maanden later dan geplanned) 'Tears For Breakfast' uitbrengt.

En wat kan ik er van zeggen? Opnieuw rocken deze mannen de pan uit en ligt de cd sinds ontvangst non-stop rondjes te draaien in mijn cd-speler. Op zich grappig, want toen ik dit album enkele weken geleden downloaden heb ik 'em misschien één, twee keer geluisterd en was mijn eerste reactie 'mwa... wel okay' maar na het ontvangen van het origineel ben ik eigenlijk al vanaf de eerste luisterbeurt om. Veel vernieuwing zit er niet in het geluid van Reno Divorce, maar alles staat weer een stuk strakker op plaat wat resulteert in enkele top tracks zoals 'How Long's It Been?', 'True Love', 'Our Dreams Are The Same' en 'Say It'. Nummers wanneer Onno mij deze over de telefoon zou laten horen ik deze keer wel zou geloven dat het om nieuw werk van Social Distortion zou gaan.

Fans van de band hebben flink wat jaren moeten wachten op een nieuwe Reno Divorce, maar het was het wachten waard. Muzikaal is het dik in orde, het artwork en de algehele aankleding van de cd zijn deze keer wel fatsoenlijk en hopelijk gaan ze heel wat zieltjes winnen met een goed gedistribueerde plaat en hun Europese tour met de US Bombs later dit jaar.

I SCREAM RECORDS

Score: 85/100

<< Polar Bear Club - Chasing Hamburg Banner Pilot - Collapser >>