Calabrese - They Call Us Death (III)

29-03-10 01:32:00 / door pureandsimple / band: Calabrese / album: Calabrese - They Call Us Death (III) (2010)

Calabrese - They Call Us Death (III)

Ik zie mezelf als kenner en liefhebber van de cool-ghoul horrorrock 'n' roll-sound, maar ben desalniettemin wat laat in Calabrese gekomen. In de veronderstelling dat dit een tweederangs bandje was heb ik Calabrese altijd links laten liggen, maar na de lovende woorden van collega Mano-Revolver ben ik toch maar het drie jaar geleden uitgekomen 'The Traveling Vampire Show' gaan checken. Conclusie: wereldplaat! Bij mij in de kast staat ie, niet geheel toevallig, tussen Danzig en het latere werk van The Misfits.

Deze band mag zich dus scharen tussen de horrorpunkbands die er daadwerkelijk toe doen en ik was dan ook siked om een nieuwe plaat van deze gasten te horen. Met 'They Call Us Death' weet de band zich ook dit keer te distantiëren binnen het genre door een muzikaal afwisselend album neer te zetten. Ook qua sfeer en tekstuele content, ondanks dat die natuurlijk niet echt vernieuwend is, steekt de band weer boven het maaiveld uit. Alles klopt. En natuurlijk zijn er voldoende bands te noemen die een redelijk luisterbare mix van Graves-era Misfits, Samhain, The Damned, Danzig en (new school) AFI weten voort te brengen, maar weinig van die bands hebben voldoende te bieden om te mogen plakken in mijn cd-speler. Calabrese is een van de weinige uitzonderingen. Kwaliteitsbandje dus!

<< Razorblade - Die Jungs/ Hart Wie Stahl Dear Hearts - Tail lights & bygones >>