Danko Jones - Below The Belt

24-05-10 11:05:00 / door pureandsimple / band: Danko Jones / album: Danko Jones - Below The Belt (2010)

Danko Jones - Below The Belt

Het gaat me veel te ver om het getalenteerde rockorkestje Danko Jones als een one trick pony aan te slaan, maar dat de felle bluesy hardrock'n'roll van deze Canadse band een vrij korte houdbaarheidsdatum heeft zal iedereen die de band vaker dan drie keer live heeft gezien en de platen een keertje of tien heeft geluisterd moeten erkennen. 'Tuurlijk zijn de eerste drie platen regelrechte klassiekers, maar waar bands als Motorhead en AC/DC wat mij betreft iedere week (ongeveer) dezelfde plaat uit mogen brengen heb ik het niet zo op 'meer van hetzelfde' uit de Danko-stal. Ik heb het echt wel veelvuldig geprobeerd, maar ook deze keer ga ik niet voor de bijl.

Dat neemt niet weg dat ik over Below The Belt nog steeds bovengemiddeld enthousiast was na de eerste 10 luisterbeurten en ook ben gebleven alle daaropvolgende luisterbeurten, maar ondanks dat de riffs weer ijzersterk zijn raakt de band me gewoon niet meer zoals de eerste albums dat deden. De liefhebber van goede rock'n'roll, die wat vasthoudender is in zijn liefde voor deze band dan deze recensent, zal erachter komen dat alle elementen van een goed Danko Jones-album prima op orde zijn en het gewoon een hele goed band is en blijft. Nieuwkomers raad ik dan ook aan om het niet eens zo heel afwijkende Born A Lion of We Sweat Blood op te pikken, want als je dan toch iets in huis wilt halen van deze kwaliteitsrockers kun je beter de echte klappers oppikken.

Score: 69/100

<< Bulldog Courage - From Heartache to Hatred The .357 Stringband - Lightning From The North >>