Dirty Tactics - It is What is

02-06-10 12:25:00 / door pureandsimple / band: Dirty Tactics / album: Dirty Tactics - It is What is (2010)

Dirty Tactics - It is What is

Philadelphia’s Dirty Tactics hadden een dag voor mijn verjaardag alweer hun derde album uitgebracht. Ik kende de band wel van naam, maar ben het pas echt gaan checken toen ik hoorde dat de tour met Bangers aanstaande was. Ondanks mijn gemengde gevoelens over deze band ben ik toch wel blij dat ik het ben gaan checken, want het is zeker wel een goede band. Hopelijk live ook!

Zeker niet om het geluid af te vallen, maar Dirty Tactics is de zoveelste band die inhaakt op de hippe Fat Wreck/ No Idea-sound. Hoeveel platen gaat het nog duren voordat melodieuze punkrock deuntjes gemixt met rauwige vocalen gaan vervelen? Daar kan ik geen uitsluitsel over geven, maar weet wel dat Dirty Tactics in mijn platenkast vroeg gaat afvallen als ze teveel verzanden in gepiel en intro’s. De eerste paar luisterbeurten trok ik het nog wel, maar het irriteert me ondertussen wel een beetje. De nummers zelf - en dat is natuurlijk veel belangrijker - zijn scherp, catchy en goed dus ik hoor wel dat de band wel degelijk kwaliteit in zich heeft. De band mag zich van mij alleen wel wat serieuzer nemen zonder dat er aan speelplezier hoeft te worden ingeboet. Erg benieuwd hoe deze band, en hun platen, zich gaan ontwikkelen want It Is What Is laat nu nog een beetje een dubbel gevoel achter.

Score: 68/100

<< In Stitches - demo MCRACKINS - It Ain't Over Easy >>