Suicidal Tendencies - Live at the Olympic Auditorium

10-06-10 09:28:00 / door pureandsimple / band: Suicidal Tendencies / album: Suicidal Tendencies - Live at the Olympic Auditorium (2010)

Deze Venice, Los Angeles, skate/ thrash/ hardcorepunk metal-crossover koningen (das een hele mond vol!) zijn eindelijk eens met een DVD op de proppen gekomen. Het mocht even duren, zeg! Mike Muir heeft er in 2005 zelfs een rugoperatie voor uitgesteld zodat hij met zijn Suicidal Tendencies buddies de Olympic Auditorium op z'n kop konden zetten. Als er weinig haast achter zat kon het vast ook wel op een andere datum, niet? Misschien omdat ze heel graag een show wilden filmen in The Olympic Auditorium en omdat deze op het punt stond om in een Koreaans-Christelijke kerk te veranderen? Wat de reden ook moge zijn, ik ben blij dat er eindelijk een DVD op de markt is!

Frontman Muir lijkt, als je niet beter zou weten, in topconditie en het geluid is prima. Alle elementen die deze band zo tof maken zijn goed in beeld gebracht en in optima forma: de groove, de cycobabble, het beuken, de funk en het rocken schieten in nog geen 80 minuten aan je voorbij. Klassieker op klassieker stapelen zich op en je mist natuurlijk wel een of twee van je favoriete nummers, maar de smaak naar meer is altijd beter dan een gevoel van teveel en overbodig. Het enige minpuntje is dat er wel heel erg weinig bonusmateriaal te vinden is.

Okay, dus je krijgt een hele set van 15 nummers en weinig meer, maar dat neemt niet weg dat datgene wat je krijgt heel erg goed is. Ik durf zelfs te zeggen dat dit niet alleen voor de echte cyco's de moeite waard is , maar ook zeker prima voer voor de nieuwkomers en niet-kenners. Een lust voor oog en oor. PLEDGE YOUR ALLIANCE!!

<< Bloodtrial - Die or Drown The Bruiseheads - Wasting Away >>