Pussy Sisster - Pussy Sisster

07-10-10 14:34:00 / door ltgdaan / band: Pussy Sisster / album: Pussy Sisster - Pussy Sisster (2010)

Pussy Sisster - Pussy Sisster

Als je uit zou gaan van het flinke aantal geëtaleerde sponsors en de ongegeneerde zelfverheerlijking, dan zou je kunnen denken dat je hier te maken hebt met een band die zijn strepen dik verdient heeft. Niets is echter minder waar want los van dat de band al een jaar of 8 mee draait is het self titled album van Pussy Sisster pas het debuut van de band. De heren moeten gedacht hebben: “Eerst de Glam, dan de Rock!”

Pussy Sisster leent overduidelijk bij hardrockers van eind jaren 70/ begin jaren 80 zoals Quiet Riot, Mötley Crüe en Twisted Sister. Waar het geluid van Pussy Sisster als slechte persiflage op bovengenoemde bands echter nog leuk zou kunnen zijn maakt de wetenschap dat het de band pure ernst is het geheel een stuk moeilijker te behappen. Deze negen nummers tellende plaat is muziaal niet interessant genoeg om op zichzelf te staan. Daarbij komt nog dat de nasale zang behoorlijk kan gaan irriteren en zodoende vakkundig ieder nummer de das om doet.

Waar het bij Pussy Sisster wat Glam betreft wel goed zit, blijft het daadwerkelijke Rocken achterwegen. Deze plaat bevat onvoldoende hoogstandjes en/ of hitjes om de aandacht erbij te houden; meestal is het voorspelbaar, soms ook gewoonweg saai. De band zal denkelijk een stuk leuker zijn om naar te kijken dan om naar te luisteren.

Score: 54/100

<< Papa Roach - Time for Annihilation...On The Record and On The Road Banner Pilot - Resignation Day >>