The Creepshow - They All Fall Down

18-10-10 13:01:00 / door pureandsimple / band: The Creepshow / album: The Creepshow - They All Fall Down (2010)

The Creepshow - They All Fall Down

Sinds de twee country/ folk albums van Sarah Blackwood ben ik gewend geraakt aan het stemgeluid van de dame die zich in The Creepshow omgedoopt heeft tot Sarah Sin. Op They All Fall Down probeert het Canadese orkest de norm te zetten voor female-fronted psychobilly. Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in dat genre, maar The Creepshow denkt munt te kunnen slaan door in het gat te springen wat The Horrorpops enkele jaren geleden trokken.

De band, naast de standaard instrumenten ook gewapend met keyboard, komt fel uit de startblokken en weet het tempo goed (op een nummertje als Sleep Tight na) hoog te houden. Het nadeel hiervan is dat het allemaal een beetje hetzelfde gaat klinken, maar storend s het eigenlijk niet. The Creepshow is na Run For Your Life doorgedrongen tot de bekendere bands in het genre en weet ondertussen ook wel hoe je een plaat in de markt zet. Sarah Sin’s stemgeluid, een prominent onderdeel van het totaalgeluid, klinkt vol en krachtig en ook tekstueel weet de band minder bedroevend uit de hoek te komen dan de gemiddelde genregenoot. Zo gaan er tracks over het leven op tour in Hellbound, op de vlucht slaan voor politie in Someday of over wraak nemen op iemand zoals in Get What’s Coming. Als het muzikaal wel OK is en de zang en tekstuele content bovengemiddeld kan je dus ook zonder je luisteraars weg te blazen met kwaliteitsliedjes een prima plaatje afleveren.

Score: 68/100

<< Madball - Empire Veara - What We Left Behind >>