Make Do And Mend - End Measured Mile

30-10-10 11:09:00 / door pureandsimple / band: Make Do And Mend / album: Make Do And Mend - End Measured Mile (2010)

Make Do And Mend - End Measured Mile

Zo uit m'n hoofd weet ik in ieder geval Make Do And Mend samen met Bad Religion, Against Me!, Iron Chic en Off With Their Heads te noemen wat betreft de niet te missen punkrock platen van 2010. Dan weet je dat je de downloads, mocht je dat nog niet gedaan hebben, kunt gaan aanslingeren! MDAM wist al flink wat aandacht te trekken met hele goede EPs, maar een volledig album maken blijkt toch vaak andere koek. Dat is naar mijn idee heel erg goed gelukt.

De band klinkt nagenoeg gelijk aan Hot Water Music ten tijde van Caution, dus als je dat totaal niet trekt kan je deze band direct overslaan (hoewel MDAM iets meer hardcore in het geluid heeft zitten gelijk een band als Polar Bear Club). Als je dat wel gaaf vindt en deze plaat oppikt zul je merken dat ze fel uit de startblokken komen met “Unknowingly Strong” (wat samen met “Transparent Seas” en “Nights The Only Time Of Day” mijn favoriete nummer is), maar dat deze plaat zeker niet direct naar de prijs grijpt. Anders gezegd: de band kiest zijn momenten van climax uit om zo extra impact te kunnen maken. Hierdoor ontstaat er een superscoole vibe en krijgt dit album net dat ene beetje extra. Daarbij moet gezegd worden dat er maar weinig albums zijn waarvan de nummers zo goed in elkaar passen als op End Measured Mile. Dit alles creëert een bepaalde sfeer wat, in combinatie met de sterke tekstuele content, MDAM tot een van de meest interessante jongens in de hedendaagse punkrock maakt.
Vast wel op te pikken bij de betere distro's. DOEN!

Score: 79/100

<< jamie clarke's perfect - Fucking Folkabillie Rock Iron Chic - Not Like This >>