Poison my blood - The Great Northern

22-12-10 13:06:00 / door ltgdaan / band: Poison my blood / album: Poison my blood - The Great Northern (2010)

Poison my blood - The Great Northern

Lastig om een recensie te schrijven over een muziekgenre waar je weinig vanaf weet. Brute metal-hardcore als Poison My Blood is dan ook niet de muziek die normaliter uit mijn speakers knalt. The Great Northern is de tweede full length van het Belgische Poison My Blood en wordt uitgebracht bij Let It Burn Records. Whoeps, volgens mij laat ik net was wisselgeld vallen....

Toen ik The Great Northern in mijn handen kreeg maakte de cover gelijk duidelijk dat we hier niet met easy listening te maken hadden. Actief luistergedrag is bij Poison My Blood dan ook onvermijdelijk wil je alle technische piedelie riffjes en trucjes uitpluizen. Gelukkig klinkt The Great Northern niet zo blikkerig zoals het bij metalcore wel vaker wilt klinken. De sound is donker en zwaar maar ook rond en gebalanceerd, wat het geheel wel zo prettig maakt om naar te luisteren. Hoewel de zang uiterst sterk is wordt ik dat zware, monotone gebrul op den duur wel een beetje beu. Dit komt mede door de hoeveelheid compressie die op de zang is losgelaten. Persoonlijk zou ik liever wat meer dynamiek gehoord hebben, maar goed, dan had waarschijnlijk de hele productie weer op zijn kop gezet moeten worden.

The Great Northern
is mij helemaal niet tegengevallen en schijnt het bovendien behoorlijk goed te doen bij metalcore liefhebbers. Mocht de Nederlandse metalcore scene je de laatste jaren zijn tegengevallen dan lijkt Poison My Blood met The Great Northern een goed alternatief binnen de lage landen.

Score: 78/100

<< Nobelkommittén - Innan Livet Exploderar The 20 Belows - For Better Days >>