Polar Bear Club - The View, The Life

14-08-11 13:20:00 / door pureandsimple / band: Polar Bear Club / album: Polar Bear Club - The View, The Life (2011)

Polar Bear Club - The View, The Life

Polar Bear Club is al een tijdje één van mijn favoriete bands, maar ondanks een tweetal geniale albums mist er iets bij deze band. Het is niet dat er op eerder werk fillers staan, maar het is soms zo verdomde moeiljik om de aandacht er een hele plaat bij te houden. Niet omdat het saai is en eigenlijk ook niet omdat het te ingewikkeld is. Er is gewoon iets aan de muziek van PBC waardoor het me iets te zwaar op de maag ligt. Mede daarom ben ik vooral fan van debuutEP The Redder, the Better waar maar vijf tracks op staan. Daar moet wel aan toegevoegd worden dat het nooit vervelend is om de zeer goede zanger Jimmy Stadt en z'n vriendjes aan het werk te horen. Zeker live niet!

Met een nagenoeg perfecte combinatie van energie, dynamiek en agressie is PBC misschien wel de beste band op Bridge Nine Records. Mocht je dit jaar nog de ideale melodieuze hardcorepunkplaat met intelligente teksen, catchy hooks en extreem goede zang, dan is 13 september een datum om in je agenda te zetten. Dan komt namelijk het derde PBC-album (Clash Battle Guilt Pride) uit op Bridge Nine Records. Als het half zo goed is als dit voorproefje lijkt me dat - net als ieder andere Polar Bear Club plaat trouwens - een uitstekend album om je adoratie voor deze band mee te beginnen.

Score: 81/100

<< Night Birds - Fresh Kills vol1 House Boat - Thorns of Life >>