Cracks & Scars - Stick To Your Guns

21-09-12 11:15:00 / door mano-revolver / band: Cracks & Scars / album: Cracks & Scars - Stick To Your Guns (2012)

Cracks & Scars - Stick To Your Guns

Je bouwt een publiek van lezers en een network met labels en distribiteurs op via je (e-)zine, waarna je het idee krijgt om zelf via een mailorder platen te gaan verkopen en voordat je het weet breng je zelf je eerste album uit! Ik weet niet zeker of dit ook het geval is met het nieuwe Nederlandse label Aggrobeat, maar het zou zomaar kunnen sinds labelbaas Paul ook achter Oi! Oi! Webzine en de Aggroshop Mailorder zit.

Maakt verder natuurlijk niet zoveel uit, het is waarschijnlijk het verhaal van 100 andere labels. Het enige dat uitmaakt is dat er genoeg labels blijven om de releases van al die nieuwe, goede bands, die maar als paddenstoelen uit de grond blijven schieten uitgebracht kunnen worden zoals Cracks & Scars.

Toen ik hoorde dat ik deze plaat opgestuurd zou krijgen, checkte ik eerst even wat op Youtube omdat ik nog niet bekend was met deze Duitsers en om eerlijk te zijn was ik in eerste instantie licht teleurgesteld en had er wellicht wat meer van verwacht. Maar dat was slechts één nummer en je mening op slechts een enkel liedje baseren kan natuurlijk niet. En het mag best gezegd worden, na ‘Stick To Your Guns’ meerdere malen gehoord te hebben ben ik meer dan tevreden met het resultaat!

Okay, net als bij de track op Youtube herinnert zanger Frank me bij vlagen aan Roger Miret en ja het irriteert me af en toe, maar toch weet de band een sterk en solide debuut af te leveren die mij dat doen vergeten. Dit geldt tevens voor Aggrobeat die ook een prima debuut aflevert met een mooie en rijk uitziende verpakking. Dit in combinatie met de catchy streetcore / streetpunk en sing-a-long refreinen van Cracks & Scars maakt dit album tot iets waar beide partijen trots op kunnen zijn!

<< Dowzer - Facing Paper Tigers Teenage Bottlerocket - Freak Out! >>