Antillectual - Future History

01-10-12 10:25:00 / door pureandsimple / band: Antillectual / album: Antillectual - Future History (2012)

Antillectual - Future History

Antillectual gaat al flink wat jaren mee en maar goed ook! Want ondanks dat alle platen tof zijn, vind ik dat deze gasten iedere plaat weer een klein stapje vooruit gaan. Ik kan me trouwens voorstellen dat best veel mensen Testimony de beste Antillectual plaat vinden, maar van mij mocht het allemaal wel wat catchier nog. En Start From Scratch (de laatste full length) heeft net date ene beetje catchiness wat ik altijd al wilde horen bij de band. Deze 7” gaat, net als de band na wéér een nieuwe bassist, verder waar ze waren gebleven. Dat betekent: melodieuze punkrock van hoge kwaliteit met politiek geladen teksten in de stijl van Rise Against en consorten. Weinig nieuws onder de zon voor de band, maar wel weer goed. Daar kunnen ze mee vooruit, en met Because we Can, een titel die we ook terug vinden op hun debuutplaat, is er ook een knipoog naar het verleden.

Hoewel de titeltrack (met videoclip) zeker geen beuker is, ben ik sowieso blij dat dit zoethoudertje dit keer geen akoestisch uitstapje is geworden. Deze vier-track 7” zie ik sowieso als meer dan een opwarmertje voor een aanstaande langspeler. Dit keer zie ik het ook als een teken van de band dat het ook met deze ‘nieuwe bassist’ nog altijd tot de top van de Nederlandse punkrock behoort. En dat is een ding dat zeker is.

Score: 77/100

<< Tenement Kids - s/t Insanity Alert - First Diagnosis >>