Evil Conduct - Working Class Anthems

13-12-12 21:07:00 / door mano-revolver / band: Evil Conduct / album: Evil Conduct - Working Class Anthems (2012)

Evil Conduct - Working Class Anthems

CD van de week Week 51 2012

Zo zie je een band een paar jaar niet en dan zie je ineens twee keer vrij kort achter elkaar. Van de zomer stond Evil Conduct in het voorprogramma van Rancid in De Melkweg en hoewel ik mij prima heb vermaakt kwam het toch niet lekker uit de verf op dat podium, of het formidabele optreden van Rancid daarna een deel in had? Ongetwijfeld. Maar hoe anders was het afgelopen weekend op Speedfest? Zonder blikken of blozen kan ik wel stellen dat Evil Conduct het tofste optreden is wat ik op dat festival heb gezien. Aangekomen bij de merchandise stand was het nieuwste album 'Working Class Anthems' dan ook een instant buy.

'Working Class Anthems' is het vijfde album van Evil Conduct en eigenlijk weet je al wat je kan verwachten. Erg is dit allerminst, want opnieuw koop je een plaat vol meezingers, catchy 3 akkoorden, vrolijke bass loopjes en zanger/gitarist Han die af en toe net iets hoger wil zingen dan hij kan over unity, bier, lol maken en de werkende klasse. Nummers als 'United', ''Stuck In Berlin', 'Don't Mess With Us' en 'Working Class Heroes' kunnen na een enkele luisterbeurt al luidkeels meegezongen worden en ook door de rest van de tracklist lijkt een frisse wind te hebben gewaaid. Ik durf dan ook wel te zeggen dat 'Working Class Anthems' Evil Conduct's laatste twee albums 'King Of Kings' en 'Rule O.K.!' op elk vlak weet te overtreffen.

Fans van het genre en/of Evil Conduct kunnen 'Working Class Anthems' dan ook blind kopen, daar hoef je niet speciaal voor op Speedfest geweest te zijn!

Score: 82/100

<< Various Artists - Oi! This Is Streetpunk!, volume 2 Dropkick Murphys - Signed and Sealed in Blood >>