Blag Dahlia - Metrosexual Man

10-01-13 15:21:00 / door pureandsimple / band: Blag Dahlia / album: Blag Dahlia - Metrosexual Man (2011)

Blag Dahlia - Metrosexual Man

Blag is een held. Niets meer en niets minder. Als frontman van The Dwarves is het een genie, achter de knoppen in de studio in het een geweldenaar en zelfs als ie achter de typemachine kruipt om een flutromannetje in elkaar te drukken vind ik het cool. Maar de lijn tussen geniaal en gek is vaak dun. Zeker zodra electro, punk, rock en rap gemengd moeten worden tot een samenhangend geluid. Wat dat betreft is het soms ook voor mij wat te dolletjes. Niet zo zeer bij The Dwarves, maar wel bij het solowerk van Blag.

Door de smeltkroes van stijlen kwam het solowerk van Blag op mij altijd een beetje over als wat bij elkaar geharkte tracks. Nooit van het niveau van wat hij met The Dwarves doet, maar niet slecht genoeg om direct in de prullenbak te moeten verdwijnen. Maar met name het gebrek aan samenhang doet me zijn singletjes nooit opzetten. En vaak is ook maar 1 nummer echt goed genoeg.

Metrosexual Man is wat mij betreft het eerste solowerk, hoewel de nummers al oud zijn, dat niet alleen voor je collectie is. Hoewel de vier tracks niet allemaal van hoog niveau zijn is het wel zo dat alle vier de nummers een voldoende scoren. Hoewel de chaotische B-kant track Baby Romaine er een beetje vreemd bij staat. Ach. Het is allemaal leuk en aardig, maar iedereen wil natuurlijk snel een nieuwe Dwarves plaat. Dat weet Blag zelf ook wel.

Score: 65/100

<< Bad Brains - Into the Future Various Artists - Respect Your Roots Worldwide >>