The Bronx - IV

21-01-13 15:00:00 / door pureandsimple / band: The Bronx / album: The Bronx - IV (2013)

The Bronx - IV

CD van de week Week 04 2013

The Bronx is wat mij betreft een van de meest aansprekende rockbands van dit moment. Ik was eerlijk gezegd pas laat om, maar ik zie ondertussen wel in waarom mensen dit zo gaaf vinden. Ik verwacht dat ze met dit album in de tas nog flink wat harten voor zich gaan winnen, want IV is namelijk een hele toffe plaat geworden. En ondanks dat het toch behoorlijk hard is, toch toegankelijk voor het grote publiek. Daarmee doel ik niet zo zeer op 3FM publiek, maar iedereen met affiniteit voor genres gerelateerd aan punk, rock en metal zal The Bronx wel cool kunnen vinden. En hoewel het een uitgekauwd trucje is om je platen te nummeren, vind ik dat er ook kwalitatief een stijgende lijn in de albums van The Bronx is te vinden.

De aanstaande single Youth Wasted geeft al aan dat de heren het nog altijd niet verleerd zijn. Ze doen nog altijd hetzelfde, maar toch klinkt het fris en nieuw. Dat deed opeenvolgend I, II en III al, maar ik denk deze plaat nog makkelijker mensen zal aanspreken. Dat is ook een kwaliteit! En dat terwijl het muzikaal nog altijd klinkt als het bastaardkindje van een orgy met Motörhead, Nirvana, Gallows en Cancer Bats. Er gebeurt voldoende in de tracks en tussen de albums om iedere keer weer benieuwd te geraken. Kenmerkend voor iedere plaat zijn goede strakke riffs, technisch coole tracks en voldoende afwisseling (getuige deze plaat ook weer met een track als Torches).

<< Black Sheriff - Night terrors The Civillains - The Final Hour >>