Sidewalk - We Are Your Radio For The Night So Shut Up And Dance

06-02-13 15:28:00 / door pureandsimple / band: Sidewalk / album: Sidewalk - We Are Your Radio For The Night So Shut Up And Dance (2012)

Punx.nl is er natuurlijk vooral ook om de Nederlandse en Belgische scene te supporten en te promoten. Toch blijft er zo nu en dan wat liggen. Zo ook deze cd van Sidewalk. Niet in de laatste plaats omdat ik jaaaaren geleden (en nog met een andere zanger) deze band een niet al te beste versie van Blitzkrieg Bop hoorde spelen. Dan is het boek voor mij normaliter direct gesloten. Ook What to Do uit 2010 was eerlijk gezegd geen zak aan. En omdat ik gitarist Pieter een aardige kerel vind had ik helemaal geen zin om wereldkundig te maken hoe kut het allemaal wel niet is. Mja.. Soms moet je er toch aan beginnen.

Na het daadwerkelijke draaien van deze 7 nummers moet ik zeggen dat het allemaal een heel stuk beter klinkt dan dat ik had verwacht. Niet spannend, leuk of heel goed. Maar wel veel beter dan verwacht. De band heeft duidelijk stappen gemaakt. En hoewel ze nog een lange weg te gaan hebben hoop ik dat ze blijven doorbijten. Zoals gezegd: er zijn duidelijk stappen gemaakt ten opzichte van eerder werk. Chuck Norris op de voorkant, prima titel, opnames klinken OK en de zeven 90’s punkrock-tracks zijn een beetje eentonig maar er is wel over nagedacht. Als deze gasten over twee jaar weer een stap vooruitgaan voorspel ik dat ze volgende keer zeker een voldoende gaan scoren.
Deze EP is te koop bij optredens, te beluisteren op sidewalkpunk.bandcamp.com als ‘Pay what you want’-download.

Score: 50/100

<< Misfits - DEA.D.ALIVE! Harsh Realms - Sink in Time/ Chemistry >>